Kolla om det finns Anakee 3 då.Håller bättre och funkar minst lika bra.
Utskriftsvy
Anakee 2: 25% grus - 75% asfalt
Anakee 3: 5% grus - 95% asfalt.....
Kombidäck har varit dåliga. Anakee 3 är ett trevligt asfaltsdäck men kass grusdäck.
:dito: Instämmer helt! Har egentligen lust att kassera mitt Anakee 3 framdäck och byta till ett 2. Problemet är att jag har inte råd, alt. är för snål. Kan man sätta sig och med lämpligt verktyg och skära fram ett bättre mönster? Skitdäcket är ju nästan nytt och lär vara närmast outslitligt. :confused:
Det man kan tänka sig att göra på ett Anakee 2 eller 3är väl att skära en längsgående räffla, kanske 1,5 - 2 cm från kanten på bägge sidor, för att få ett stadigare grepp på grus. Ev. två räfflor.
har själv ett Anakee 2 bak, som jag skall göra det på.:)
Att göra det bak är en bagatell. Ställ hojen på centralstödet eller liknande. Låt hojen gå på ettan och tomgång. Sätt dig bakom på en liten pall och ha en vinkelslip med ny slipskiva i.
På framhjulet får vinkelslipen driva hjulet , men då får man bromsa farten. Obs. om du är ovan att hantera en vinkelslip, så gör inte detta. Dessutom är faktiskt hörselskydd och skyddsglasögon absolut nödvändiga och även att utrymmet du jobbar i måste vara välventilerat, för det ryker en smula och luktar bränt gummi.:D:D:D
Skitdäck?? jo på en sådan där liten och klen maskin så skulle inte ens jag sätta på sådana.Men funkar ju bra och är nog tänkt mer för dom större tyngre maskinerna,och runt 1000mil går dom för mig och det är helt ok.Räknar med att byta däck 1gång per säsong.Min Dominator jag hade lade jag på nya Tkc80,fattar inte varför man inte kör med sådana när man mest är och nöter på grusvägar,funkar ju bra på asfalt med.
Jo nu är det ju så att det är såna där små och klena som det handlar om och vad du gör med din jättestarka som går i helt fantastiska hastigheter i lösan sand är väl i det sammanhanget rätt ointressant? :D
Jo vi har nog förstått det... :rolleyes:Citat:
Min Dominator jag hade lade jag på nya Tkc80,fattar inte varför man inte kör med sådana.