Drygt 200 på monstret och strax under på multin.
Utskriftsvy
Drygt 200 på monstret och strax under på multin.
Min högsta uppnådda hastighet var nog flera hundratals kilometer i timmen när jag var på väg till London med Jet plan. :D :rolleyes:
Vad gäller köra med motorcykel så blir ju fartvinden himla jobbig i hastigheter över 140 km/h :eek:
:cool:
Haha... 285 på mätaren med min 750, då kör sambo ikapp på sin nyare 750. Tydligen stannar hennes mätare på 299 oavsett... =)
Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
ettans växel tog slut vid 240km/tim, få se när jag vågar dra ut tvåans växel, nackdel är att hastighetsmätaren slutar vid 240, varvräknaren var knappt halvvägs
Har själv bara kört 175km/h, med skräckblandad förtjusning, ska sägas.
Har NBBS "monterat" = Natural Body Break system (dvs. något tung och vindmässigt omfångsrik kroppshydda som på ett "naturligt" sätt bidrar till fartsänkande egenskaper;););)
Tjaa med hoj 240 på mätaren och med bil 270 på mätaren.
Fick haveri på slutväxeln på en bil i 250 det var spännande en stund det låste inte upp men lät ordentligt samtidigt som den lastväxlade från fullt pådrag till inget driv :cool:
Har varit uppe i 170 som mest. Inte mycket... Är jag så mesig eller har jag så slö hoj?
Både och! ;-) Jag tycker bara att höga hastigheter på hoj är "obra". Det är så lite som avgör om man dör eller inte när farten närmar sig 200. En grop i den dåliga svenska asfalten, kollision med fågel, en bilist som gör en oväntad omkörning. Och - vips! - så är man en del i statistiken.
Nu är detta inte tänkt som en moralkaka, det var inte meningen. Och ni behöver inte hålla med. Men så kör jag! :)
EDIT: däremot skulle jag gärna träna på att köra lite fortare i kurvorna. Det är ju kurvorna som är kul. Är lite för mesig för att lägga ned och skrapa fotpinnarna ordentligt... (där har vi överlevnadsinstinkten, igen!)
Skrapa fotpinnarna i kurvorna?efter allmän väg,kan man väl göra,men tänk på olja,fett bark,grus,påtthål,osv.Många blir ju lurade på smc kurser att tro att man gått där så är det fritt fram att lägga i kurvorna,men smckursen är på BANA utan skräp,men många fattar inte det men dom tillhör ju statistiken och fler blir det.