Enl. uppgift så finns det ca. 50 000 st oförsäkrade fordon i Sverige.
Så det är helt i sin ordning att debitera dom som inte betalar sin försäkring, slarv eller ren dumhet är ingen som helst ursäkt!!!
Utskriftsvy
Enl. uppgift så finns det ca. 50 000 st oförsäkrade fordon i Sverige.
Så det är helt i sin ordning att debitera dom som inte betalar sin försäkring, slarv eller ren dumhet är ingen som helst ursäkt!!!
Tycker att transportstyrelsen kunde skicka ut ett brev liksom man gör om skatten inte är betald eller om körförbud inträtt pga man inte besiktigat i rätt tid.Och lite respekt i trådarna vore nog på sin plats tycker jag, finns många skäl till att man kan missa något som är självklart för vissa.
ge fan i att börja bråka om småsaker, jag har aldrig köpt ett fordon tidigare och vet inte hur allt fungerar men självklart vill man göra rätt. att man inte får mer info om hur man ska göra och att man förväntas kunna allt från början kan jag inte göra något åt men man kan iaf klaga lite på det så kan det finnas en chans att dom faktiskt ger ut lite bättre info om det.
trådens mening var inte att få igång en diskussion utan var mer tänkt att varna nya mc ägare precis som jag.
starta en tråd om ni vill bråka om ämnet.
Ja tyvärr behövs det tydligen "ordningsmän"
Kan du inte skilja på att kalla en institution för "Svin" och att personligen hoppa på nån med "fjortisnivå"?
Om din uppfattning är att man klantat sig när man som man ska postar ena delen på registreringsbeviset som den är till för så tycker jag din uppfattning är ganska konstig.
Jag tycker dessutom inte att jag ska behöva kolla att det verkligen har fungerat som det var tänkt... fast numera GÖR jag det.
Ja du... har du ens tagit dig tid att fundera över vilka som "normalt" hamnar hos TFF?
Jo det är alla dem som redan har det lite sämre ställt än alla andra, folk som har problem med att de fullkomningen drunknar i papper och brev från myndigheter, mao folk som har det lite svårare än vi "vanliga" människor.
Jag har lite svårt att acceptera att samhället sparkar på människor som redan har det svårt så jag undrar stilla vilken sida du står på...
Har själv haft en del mer eller mindre roliga incidenter med svenska myndigheter som t ex Biltransportstyrelsen.De påstod het plötsligt en dag att de inte kunde hitta min fast bostadsadress inför en körkortsförnyelse trots att jag bott på denna adress i tjugo år !!!.Senare visade det sig att jag blivit raderad av (misstag) som det hette i deras register.Så hur var det nu med den där fjortisnivån hos den enskilde individen !?.
Om det är så att kryssrutan för avställning är markerad på den gula talongen vid ett ägarbyte så ska det fungera. Jag tror det kommer för privatpersoner som det väl är för bilhandlare? Att de kan göra ägarbyte online. Men problemet är väl att två stycken måste legitimera sig med bank-id vid ett privat ägarbyte online. Men det problemet löser sig säkert för ingen myndighet vill egentligen använda sig av slöpost för det är både dyrt, tidskrävande och osäkert.
Håll tråden ren och sluta med påhoppen! Skicka varann PM om ni ska bråka.
Tack.
Tillbaks till topic:
På baksidan i mitten (samma sida man skriver under på) finns en rubrik som heter ”Avställning eller påställning i samband med ägarebyte” där man kan anmäla avställning eller påställning samtidigt som ägarbytet. Avställningen gäller från den dag handlingen kommer in, inte datumet för ägarbytet, står det också.
Tradig sits du hamnat i,men samtidigt får man ju ha lite koll på grejerna.Du måste ju ha fått en massa påminnelser utav försäkringsbolaget.Har du inte ditt fordon avställt måste den ha minst trafikförsäkring.För mig verkar det lite skumt.Sen har du ju säkert fått en jävla massa påminnelser utav trafikförsäkringsföreningen.Trist men slarvigt kan jag tycka.