Jaha... Precis som för bil alltså!
Eller... vänta nu?
:rolleyes:
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Utskriftsvy
Det har dom redan, därför tar det runt 200 lektioner innan elever anses redo att köra upp. Det är inte som när jag tog bilkortet för en del år sen, att man tog flera moment på en gång, det var en rejält snabbare process att ta körkort då på den tiden. I dag sprids lärandet ut på flera lektioner och då tar man bara ett moment under fler lektioner. Det är väl det här man vill införa på mc så det kommer ta mycket längre tid innan man anses redo för en uppkörning.
Nej, jag var på en b-terorikurs inom Hv jag var tvungen att gå och då förklarade trafikläraren på den trafikskolan vi gick till att nybörjare behöver minst 200 lektioner innan de anses redo för ev uppkörning. Och förklarade även att de inte tar flera moment på en gång utan man måste nöta in ett moment under flertalet lektioner så de verkligen kan det där.
Jag tycker det är att suga ut varje krona och lite till från varje elev, jag tror inte folk är mer korkade i dag än de var på 80-talet. Och faktiskt så tycker jag folk i dag trots de många körlektionerna inte kör bättre, snarare tvärtom. Jag tror de blir en grupp mer osäkra förare tack vare många fler lektioner än de egentligen behöver.
Jag vill inte skryta men jag är en av dem som kör riktigt bra oavsett fordon med kort intensivutbildning i ryggen. Jag har alltid jobbat bäst under press och lär mig därför bättre än i en normal takt. :)
Nu är man ju i den åldern att ungarna man kände är ungdomar som ska ta körkort och dom jag känner har rätt bra koll på vad som krävs. Körskolan jag går hos har inte heller försökt lura på mig några extra lektioner utan de har alla, tre, känts motiverade. Så det låter mest som en viktigpetter pladdrat och det brukar vara rätt gott om dem i HV.
/Freddo