Som jag brukar påpeka, se inte på konerna utan den väg du skall köra.
Till exempel när man är ute och kör på lite mindre vägar, så tittar man ju inte på dikeskanterna utan ser vägen längre fram.:):):)
Utskriftsvy
Väljer du sida då så hoppar du över första konan om du väljer fel håll. Så du kan inte välja där.
via Tapatalk
Men jag tänkte direkt efter undanmanövern så åker man ju mot några koner som man ska köra slalom i, spelar det nån roll vilket sida jag åker på först där? Eller är det så att om man gör undanmanövern till höger så måste jag börja på höger sida av konerna? Lite svårt att förklara men hoppas att ni förstår?
Nej det är jag som tänkte helt fel. Du kan åka hur du vill där.
via Tapatalk
Nu klarade jag förvisso uppkörningen på första försöket och hade inga problem just på lågfartsdelen, men på högfartsdelen råkade jag peta till en kon med ena foten så att den synbart flyttade sig.
Inspektören såg det så klart men sa något i stil med att "...det såg bra och säkert ut ändå...vi går vidare till nästa del".
Så helt omöjliga är de alltså inte :)
Jag välte en kona (inte samma) på både första och andra försöket, fick en tredje chans.
Blir ju lite lugnare när man får höra att jag kan åka åt vilket håll jag vill, men är fortfarande sjukt nervös för uppkörningen. Blir ju inte bättre av att min handledare inte vill ut och åka i regn och det gör det ju nästan hela tiden. Så det blir inte mycket till träning, ska på körlektion på torsdag så man får träna lite iallafall.