Snabellagningar ska vara skyltade, överskott bortsopat senast 48 tim efter arbetet slutförts.( Vägverkets standardbeskrivning)
Utskriftsvy
Snabellagningar ska vara skyltade, överskott bortsopat senast 48 tim efter arbetet slutförts.( Vägverkets standardbeskrivning)
Har kört förbi snabellagningsbilen från PEAB i Sundsvalls området tre ggr. Har inte sett någon skyltning någon gång ännu. Och sopning sker mha av timmer bilarna som skall till Ortvikens pappersbruk. Vart skall man på peka denna brist på säkerhetsmedvetenhet hos utföraren?
Kanske man skall ha en kamera på hojen som bilar i Ryssland har. Så man kan styrka sin version om obefintlig skyltning.
Orkar du tycker jag att du ska ta bilder och skicka till smc så att de har massor med fakta nästa gång de ger sig på trafikverket. Alternativt fixamingata.se.
via Tapatalk
Tag foto, dom vill slingra sig.
Personligen föredrar jag vårvägar där gruset är kvar jämfört med snabellagningar och vägarbeten. Vårgruset kan man lita på. Det ligger där däcken inte rensat, dvs mellan hjulspåren och mitt i korsningar (där ingen kör om man inte måste).
Allt annat grus är så opålitligt. Stödremsor som är utspridda över hela vägbredden i kurvorna, snabellagningar de "glömt" att skylta och vägarbeten där de sprider ut grus och sten lite hur som helst.
Var ut o körde några mil med ATn innan idag
Kan tipsa att flera grusvägar e nygrusade och barnsligt roliga :D