Trevligt svar :rolleyes:
Utskriftsvy
Nja om du är över 175 här i byn så ;-)
Här kör dom med offroad hojar o dom är det ganska hög sitt höjd !
Är du helt ny på hoj så känns det inte så tryggt om du inte kan ha bägge fötterna i marken men somsagt det är fritt val !
Flera som lånat våran Virago pga det + att den är väldigt lätt körd
Vill nog säga så här ang. uppkörningshojar och nybörjarhojar att de skall ha ganska låg sitthöjd så att föraren når ner ordentligt till marken med hela foten. Gäller även de som kör mycket i tät trafik.
Flertalet offroadhojar är lite höga, men det går att minska sitthöjden ganska lätt på många av dem.
Jag sänkte min Dominator genom att sänka ner den några cm på gaffeln och skruvade ner
bakfjädringen. På Transalpen lossade jag dynklädseln på främre halvan och skar ner skumgummit några cm och häftade tillbaka klädseln igen.Sänkte ett par cm på gaffeln. Om man inte far fram i skogen så märks den lilla minskningen av markfrigången aldrig.
Att köra en offroadhoj i trafiken när den är sänkt är en jäkligt kul upplevelse. Den är ju både kvick och lättmanövererad. Och då borde den ju vara lämplig att köra upp med.:):):)
Jag är iofs apkass på att köra men jag har aldrig lyckats med högfartsbanan med min Intruder, å andra sidan misslyckades jag aldrig med körskolans xj6:a...
Hej!
Jag kolla runt lite innan jag köpte den som jag övar på. Har en ER6 den funkar toppen för mig. Tänkt byta sen men den funkar nog ett tag till. Bra å köpa en med ABS. Jag är nybörjare så ER6:an passar mig riktigt bra. Jag tycker den är skönare än XJ6. Har även kört en Honda cb600 tror jag det var, den var riktigt skön å lättkörd. Men som jag märkt så är de lite olika så prova innan om du kan. Lycka till!
Så prova lite, de är tillräckligt svårt att köra banan ändå. Så bra om den är lättkörd tycker jag i alla fall.