2015-06-12 The number 8 can make u dizzy!
This was the best lesson so far, Har upptäckt att lektionerna på morgonen är mycket bättre än på eftermiddagen, man är fräsch och alert om då mina lemmar är bättre anslutna till min hjärna... Idag är en fint morgon, solen skiner, himlen är blå, live is good, jag fick övningsköra med en kille som hade kört mindre eller lika mycket som jag och denna gången fick jag köra mc:n till övningsplatsen, yeah baby! I´m driving in the morning rush hour of Göteborg... det var kul att kunna känna på the real deal, det var en liten kort resa till hamnen, där fick vi börja med krypkörning, det är inte lätt, hålla balansen-gasa-bromsa-gasa-koppling-tappa-balansen-Repeat, det gick bra och efter ett tag fick jag börja att köra i cirklar och sedan köra nummer 8, det gick lite så där i början med sedan fick jag tekniken att fungera och jag bara rullade på som en galen, jag såg att läraren pekade på mig medans han förklarade för den andra elev, vet ej om han sade "så här gör man" eller "Never do as he is doing", men jag fick svängen och gas-tekniken och bara snurrade i mina tankar och min mc, så läraren sade till mig att jag skulle ta en paus för att jag kommer att bli snurrigt...
Nästa övning var att köra runt hamnen där vi kunde tillämpa bla. växling upp och ner, anpassa hastigheten genom vänd zonen med gas och kopplingen för att sen accelerera ut från kurvan, det var så roligt, sen sade läraren nåt som gjorde mig glad och gjorde att my hope in humanity and trafikskolor got restored: "okey boys kör ett tag hur ni vill och ha kul, det är viktigt för mig att ni ha lite kul" ohh that was awesome. Vi gick tillbaka till skolan och då fick den andra elev köra hojen, men jag var mycket nöjd med dagens lektion.
Det går framåt. Väntar på att Schenker levererar mina Mc-brallor, har bokat en tid till Risktvåan i Agusti.
Jag vill ha en Offroad eller en allround MC, har tittat på 2st. en KLR 650 och en Honda Dominator 650 men de var inte så fräscha, så jag söker vidare. Kanske ska titta på en idag.
Adios amigos!