Ursprungligen postat av
jrutgers
Det har du helt rätt i! Och för stt svara på din fråga ovan, så är det inte för att jag tycker synd om mig, utanför att jag tycker synd om dom som inte klarar av att framföra ett fordon med stil. Jag tycker inte man skall bara köra bil ( eller mc eller något annat fordon heller för den delen) utan man skall göra det BRA. Dvs ha kontroll över vad man gör, och kanske framför all, tänka på sina medtrafikanter som i detta fallet är en drös olika människor,i form av cyklister, motorcyklister, gående, bilister, bussar etc, etc.
Men mycket riktigt som du sa, om man inte tittar direkt i helljuset så blir man inte bländad, och att du lärde dig det för många år sedan ändrar ju inte det faktum att många trafikanter inte har koll på vad dom håller på med? Alt. Skiter i sina medtrafikanter. Och det är det som irriterar mig, att många är så nonchalanta mot sina medtrafikanter..Inte att jag personligen blev bländad..Jag har kommit över stadiet att ta åt mig personligen eller tycka synd om mig själv syndromet, det får dom med dåligt självförtroende hålla på med..
Japp, dålig syn är ett klart tecken på ljuskänslighet, men i mitt fall med en dokumenterad perfekt syn så sent som i våras, är det inte heller det som är frågan här utan precis det som jag skriver ovan..jag tycker allt för många framför sina fordon dåligt, med dålig koncentration , och med bristande respekt för medtrafikanter. Med risk för att upprepa mig själv, men då menar jag alla medtrafikanter..
Jag tog också körkort för många år sedan,
När jag tog B- körkort 1988 lärde jag mig att respektera och värna om min medtrafikanter.
När jag tog BE CE DE 1992 lärde jag mig att respektera och värna om mina medtrafikanter.
När jag tog A- körkort 2013 lärde jag mig att respektera och värna om mina medtrafikanter..
Kan inte tänka mig att kunskapen om att respektera och värna om sina medtrafikanter bara lärts ut till mig, utan förmodligen till alla som tar körkort, men tyvärr klarar inte alla av att respektera andra, då dom är alltför upptagna att hävda sin egen rätt, vilken inte finns i trafiken.
Så sammanfattningsvis är det till det faktum jag vill komma med detta inlägg..
Känner du Cy2 att det är svar på din fråga?