Tjing
Om du går in på Youtube och söker på: how to make a solo seat
Då kan Du kanske hitta något som hjälper dig att komma igång..?
Lycka till!
//Janne
Utskriftsvy
Tjing
Om du går in på Youtube och söker på: how to make a solo seat
Då kan Du kanske hitta något som hjälper dig att komma igång..?
Lycka till!
//Janne
Så är det ju, och tid att begrunda i ett projekt är ju halva nöjet
//Janne
Min hoj som synes ut till vänster är en gammal Honda CB650 och sätesskålen är rostig i kanterna så att skinnet inte sitter fast som det är menat. Så jag fick iden att sätta en solosadel direkt på sätesskålen så att det fortfarande går att öppna den som brukligt. ;) Skulle dock behöva en bild på en sätesskål utan skinnet och skumgummit, med det kan jag nog fixa på annat håll.
Så, detta är en liten förklaring till varför jag vill ha tag i en så specifik solosadel. ;)
Tack och ha en god fortsättning. ;) :hello:
:cool:
Hittade en på Facebook . Ser stor ut,, 500;- Ligger på "Köpa & sälja mc och tillbehör.
http://i1125.photobucket.com/albums/...nnat/sadel.jpg
Ja den ser ju bekväm ut. ;) Frågan är hur bred den är? Är den under 35cm i dynan så vete tusan. :rolleyes: Men det lutar åt att jag redan har lösningen. Skulle dock behöva plåtarbetarverktyg då. ;)
Tack för bra info!! ;) :) :hello:
:cool:
Jag gjöt min egen sadelbotten av glasfiber. Sen var jag lat och la en slant på en sadelmakare som fick klä in den med vadd och allt. Men har man orken att hålla på så skulle det nog inte vara så mycket stök att göra det själv.
Jag tejpade pappskivor över ramen där jag ville att sadeln skulle sitta.
Tejpade med bred maskeringstape över hela ytan jag skulle gjuta av. Sedan lades ett lager till med aluminiumtape över maskeringstapen.
Smörja in ordentligt med hårdvax så att epoxyt släpper ordentligt efter gjutning. Sen var det bara att slabba på med glasfiber i 5 lager.
Vänta en dag och sedan bryta loss den från formen och sedan kapa till sadelbotten i den formen jag ville ja