Men d måste va, ullkalsonger, d enda som fungerar:) Trevlig resa:hello: Helsa dom som kjännar mig, och dom andra som kan bli bäkanta:shakehands:
Simen:)
Utskriftsvy
Tog en liten förmiddagstur med Sigrid. kommer kanske att ta ytterligae en sväng om värmen lugnar av litegrann. Köra nu mitt på dagen är bara en enda svettorgie och det känns som att ha en fön som blåser varmluft över hela kroppen. :p
I 2 dagar har det varit Sjötorpsdagarna och folk både högt och lågt. Då är det bra med lilla scootern för att slingra sig fram (Jösses hur folk parkerar!!). Ska se reprisen på MotoGP framåt dagen för det missade jag igår. :)
:) Jodå, det blev en trevlig tur till igår, men varm! Ringde på en f.d. granne och han föreslog en tur på studs- Han tog med bullar och kaffe föll på min lott och sen drog vi ut på en udde i vänern som jag bara sett från sjösidan tidigare. Kaffe och prata innan vi drog vidare. Inte så lång körning och det vet jag inte om jag haft lust till. Temperaturen var visst en bit över 30 grader i området fick jag veta idag och jag tvivlar inte. :eek:
Idg började det med fint väder och jag var till sta´n för service av DR;en. Väl hemma så kommer regn och åska. Inga problem - är ju under tak.
Men Räven och Olle Å är ute i Norge. Ringde i morse och dom var i Lom och skulle ta dagstur och komma tillbaka till kvällen. Dom har det bra. :hello:
Hur har d gått med Norgeresan för 60+:) gänget. Läste i tidningen at d va många stängda väger pga dåligt väder översvämningar, vägar som försvann. Inte kul at åka hoj när vädret ställer till så der:eek:
:) Tog en liten tur igår och hittade en gammal landsväg, d.v.s. den var det till 1965 cirka. Provade att köra den biten som kanske är en ½ mil. Jag var ute och rastade Greta, Kawan, och det visade sig att väg och hoj var inte kompatibla när vägbanan övergick till gräs på mjuk lera + att det blev slyskog att ta sig igenom. Bara att vända och konstatera att hon inte bara var dammig längre utan det sitter nu även lerkluttar här och var. :rofl:
Idag försökte jag med Sigrid att komma andra vägen. Kommer till en kätting som surgubben som delar vägen med sina grannar satt upp och som ingen annan vet om. Bara att vända. :rolleyes:
I helgen har jag alltså kört offroad med asfaltshojen och asfalt med offroddarn. :thefinger:
:confused: Varit på besiktning av mig själv idag. Blev en massa 2;or. Inte så konstigt att åklusten har fattats. Får vara nöjd med att det inte blev körförbud. :rolleyes:
:hmmmm2: Långtidsplanering kan man bara glömma tills alla undersökningar och tester är avklarade för jag vet av erfarenhet att kallelserna kommer bara några dagar före. :banghead: Tills nya besked kommer har jag iallafall fått lite dunderhonung så att jag ska bli lite piggare. :nurse:
:) Blev en liten tur idag. Frågade grannen om han höll på med något vettigt vilket han nekade till. Jag föreslog då en liten tur dit näsan pekade och eftersom vi stog vända mot sydost så blev det så. :p
:cool: Vi puttrade i sakta mak in på alla asfalterade småvägar som fanns att finna och som längst kom vi till Tidan och Horn. Upptackte sent på turen att jag var konstigt trött i ansiktet men förstod direkt varför - satt med ett stort flin sen flera mil tillbaka. :rolleyes:
Den lilla turen blev kanske 10 -12 mil, men ändå, den var bra. :D
Mycket på gång nu. Mc träff,å rally,lokala klubben. Slåtter när vädret tillåter. Semesterresa med frun planeras efter midsommar. Oj oj mycket att stå i.
Samma her. holder på med försäljing av mitt radhus i Norge. Mycket pappersarbete:deal:, kontakt med mäklare Värdevurderning foton skal tas av lägenheten och läggas ut på internet och i tidningar. visningar skal arrangeras, så det blir lite hojåkning för tiden:( Måste jo bli ferdig före semester. Frugan och jag planerar 10dagar på hojen:) inte bestemt resmål ennu, möiligen Norge. Geiranger Trollstigen:eek: Lysefjorden Hardanger:cool: Vackert, har åkt der förut Man blir aldrig trött på sånn natur och sånna fina mc vägar.