Ja men det kan ju vara nåt. :) Behöver just inte vara precis samma ställe som sist. :)
Jag hade tänkt mig senare, kanske slutet av april eller i maj nånstans, när det inte är så kyligt på morgonen. :)
Utskriftsvy
Så när blir det Glass Touring? :-D
TRÅDLYFT
Några som är sugna på glass söderut till våren/början av sommaren? Behöver inte vara Smultronstället i Söderköping, kom med förslag så kanske vi kan vara några som kör och äter glass en fin sommardag? :)
En väldigt bra idé. Är kanske inte säker på att jag hänger på. Har mer än 30 mil (tråkiga vägar) eller närmre 40 mil (roliga vägar) till Söderköping. Tar stora delar av en dag (på roliga vägar) att komma dit. Jag, vet för jag har gjort det. Söderköping är fint.
Men, en bra idé, som sagt! Mer sånt! Finns nog gott om ensamåkare som behöver:
- körsällskap
- en "spark där bak" för att få tummen ur och ge sig på en heldagstur
- goda idéer (som den här) om vart man kan ställa kosan
Så... Go-go-go!
Off topic: Du menar norrut till Söderköping? :) (Dessa 08-or... Utgår mentalt alltid från Stockholm. Inser inte att det finns en hel v-ä-r-l-d utanför tullarna! :) :) )
Glassen på Smögenbrygga är fan så möcke goare än Söderköping!
Men då ska den ätas i Maj, Juni eller September! Då slipper man trängas med 08-er!
Seså, nu skall vi inte kasta mera paj (eller glass?) på varandra. :) Beklagar att jag drog igång detta med min OT-kommentar. Tror nog att glassen på Smögen och i Söderköping är ungefär lika god.
Hamre har dock en poäng. Undvik att köra till Smögen (eller annan kustort i Bohuslän) mitt i semesterperioden - om du är ute efter skön hojkörning.
Det är fullt av semestertrafik som puttrar omkring i 60 knyck. Massor av bilar med semesterfirare. Husbilar. Husvagnar. Svårt att få till ett bra flyt i sin hojkörning. Har du andra avsikter än just att få en fin tur så kan du förstås åka dit ändå mitt i sommaren. Mycke' folkliv i juli, ju.
Men annars så undviker jag juli. Vägarna är lika bra (bättre?) i försäsong och eftersäsong och har mindre trafik. Mycket körvärt, generellt sett! Men hellre i maj/juni eller augusti/september.