Det ser jag fram emot.:D:D
Utskriftsvy
Var så säkra på det, finns massor med härliga vägar här nere.;)
Men var är du gurrag? Har du fixat kortet och är ute och kör dygnet runt eller gick det inte vägen och du är orolig för reaktioner här på forumet? :confused:
Till gurrag; vi är här för dig i alla lägen, du får tummar om du fixat kortet och du får allas stöd om du missade första försöket. Det finns flera här som kört upp både två och tre gånger. Ibland är det marginalerna som avgör. Ge oss ett livstecken. ;)
JAAAAAAAA
Jag fixade det.
Var den enda som fick åka vidare efter manöverprovet och tyckte synd om de andra som båda bromsade bort sig.
På körningen trodde jag att jag kuggat eftersom jag valde att inte köra ut på motorvägen där han sa eftersom det blev tokimma på mina glasögon när jag åkte över en bro just innan avfarten. han sa då åt mig och stanna och jag berättade vad som hänt. Han frågade mig vad ska man göra om man får imma på visir eller glasögon? och jag svarade "fälla upp visiret"
Då sa han bra då åker vi igen.
Efter ytterligare 20 minuter med några genomskådade fällor fick jag kortet.
Tyvärr var hojen.nu varit nere när jag kom hem så jag har inte kunnat svara.
Måste passa på att tacka alla för allt stöd. Ni har varit guld värda med både mektipps och körtipps och jag ser fram emot att köra med er nästa gång det passar.
Tackar
Underbart! GRATTIS Gurrag!!! :) Nu får du ta dig till Sthlm och åka med oss på tur! ;)
Grattis till kortet Jonas och Soulcat!
Ni rockar!!!
Grattis Gurrag.:D
Grattis Gurrag!
Ni är ju makalösa som klarar er på första försöket allihopa. Djäklar va´ duktiga ni är allihopa. Länge sedan jag kände en sådan glädje som jag gjort de senaste två dagarna. Känns jättebra att glädjas över era framgångar. Vilket gäng vi kommer att vara till nästa säsong...
Skönt att ni inte är lika kassa som jag var. Tre försök för att lyckas, men....trägen vinner och även jag lyckades till slut. :D
:cool: GRATTTTTIS alla som nu är nya i A-laget! :D Ses på vägarna :cool:
Grattis Gurrag, du rockar med! Som jag sa ett snyggt datum 20090929. :D
Passar på att tacka för allt stöd och uppmuntran ifrån er alla!
Åh va kul med fler lyckliga kortinnehavare! Grattis till gänget! =)
Stort GRATTIS, Jonas, Soulcat o Gurrag!
Varmt välkomna i kretsen!
Hoppas ni får en jäkla massa glädje, samvaro och nytta av era A-kort samt att alla sköna mil blir olycksfria, år efter år efter år!
Grattis till alla ni som lyckades.
Grattis Gurrag!! Bra jobbat önskar jag allihop! http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif
Jonas - GRATTIS!!!!! Härligt att höra :)
Ja, och självklart ett STORT grattis till Soulcat och gurrag också! Nu blir det åka av!
Grattis till alla A-are! :)
Sen i onsdags äger jag nu äntligen också styrlappen=) Var i slutändan lättare än vad jag hade väntat mig, allt gick bara som smord. Har inte varit online dom senaste dagarna utan bara kört, känns helt otroligt skönt!
Ett stort GRATTIS adara!!! Fyra nya A-lagare under en och samma vecka! Rekord för hojen.nu? Kul om du åker med oss nästa lördag! :)
Grattis adara.:D
Stort grattis, då är det fyra (?) denna vecka som grejat biffen.
Stort grattis till er alla! Fasen vad roligt! Här uppe i norr är det tyvärr redan minusgrader och jävligt. Men hoppas ni hinner köra en del innan det är dags för vinter! Bra jobbat!
Verkligen kul, ännu en nollåtta som klarat av det!
Vi kommer bli ett stort gäng till våren. Kul att det verkar bli en hygglig fördelning mellan könen. Känns som att det är nästan lika många tjejer som killar som kör hoj numera...:D
Tack alla=) Och grattis till er andra tre!
Hade ju egentligen tänkt att åka en trevlig liten landsvägstur med sambon i Vallentuna/Åkersberga idag, men när vi satt och planerade resan så började det tok-regna.. Typiskt. Får se om det släpper, annars får det nog bli nästa helg istället. Tyvärr måste man börja jobba igen imorrn.
Sällar mig till gratulationskören.
Delar dessutom Mats reflektion runt detta med kvinnliga förare - bra utveckling!
Gratulerar adara, kör hårt (men förståndigt)! =)
Hallo....Har lite små ångest. Ska köra upp på torsdag, den enda tiden som fanns kvar i år.... Tog teorin förra torsdagen.
Tips för uppkörningen?
Välkommen till forumet, Valkyriana! Mitt tips är att inte stressa upp dig innan. När det är dags kan du bara göra ditt bästa ändå. Jo, just det, glöm inte andas på lågfartsprovet. ;) Och på bromsproven; markera med en fot på fotbromsen men använd den inte alternativt väldigt försiktigt då du annars riskerar att låsa bakdäcket. Jag använde den inte alls. :)
Jag själv var onödigt nervös dagarna innan, men mycket av nervositeten försvann när det var dags. Inspektören var avspänd och det smittade av sig. Du bör vara färdig med körövningarna eftersom du ska köra upp, så nöt nu bara in säkerhetskontrollen om du inte kan det momentet. Sök på "säkerhetskontroll" på Youtube där det finns ett par bra klipp från en körskola.
Och när du kör på landsväg, kör normalt. Dvs ligg inte och krypkör under hastighetsgränsen och överdriv med huvudrörelserna när du ser åt höger och vänster.
Men du kan nog allt när det är dags, så jag önskar dig bara lycka till!!! Glöm inte att skriva här sen så vi får gratta dig!
Lite tipps
A, Ge inte upp. Satte ner foten en gång på lågfarten men fortsatte köra. Eftersom det såg så pass bra ut fick jag ett tummen upp. Upp med blicken också.
B, Ska du svänga vänster på högfarten så ligg nära högerkonerna vid första "kvadraten". Då kan du påbörja svängen i kvadraten och får extra utrymme till svängen åt andra hållet. Se också till att ha hög växel i när du kommer in i banan. Det gör att du tappar mindre fart ifall du slår av lite på gasen i banan och minskar även risken att kugga pga detta.
C, Var försiktig på bakbromsen till bromstestet. Att låsa bakbromsen = okontrollerad bromsning = kuggning. Låt frambromsen göra det mesta av jobbet och nudda fotbromsen lagom mycket. Upp med blicken.
D, Till körningen är det bara att tänka på Framförhållning, regler och placering så kommer du kirra det!
Lycka till!