Det är med största sannolikhet en GoldStar hittade en annan bild som inte är reklam som bekräftar det. En som var eller är till salu!
http://nya.bloggis.se/GeCe/bilder/GS_Tourer_a.jpg
Utskriftsvy
Det är med största sannolikhet en GoldStar hittade en annan bild som inte är reklam som bekräftar det. En som var eller är till salu!
http://nya.bloggis.se/GeCe/bilder/GS_Tourer_a.jpg
:D BSA hade fler modeller också! Det är bara att kolla å njuta av bilderna å drömma! ;) :)
http://nya.bloggis.se/GeCe/bilder/090701_bsa_68.jpg
Ytterdörren går att få upp, men sen kommer problemen! :mad: Ska jag gå ner för yttertrappan så är det polarutrustning som gäller, så jag har skickat hustrun att hämta ved och annat nödvändigt. Sen gäller det att vara med med klapp och godis så springer hon gärna en sväng till. ;)
Skotta får vara idag för gör man ett hål i snötäcket så ar det fullt på ingen tid alls = ingen idé.
:) Ska nog ordna detta bara det slutar snöa. Det får nog bli lejt folk. :cool:
Var ute och tog en liten promenad och fick upp en bra pulsfrekvens efter drygt 100 m. Då började kyrkklockorna ringa så då var det dags att vända. :eek: När jag kämpat mig in igen konstaterade jag att klockan var strax över 16.00 så det var visst inte mig det gällde, utan det var helgmålsringningen. :cool:
:( -13, klart och vindstilla. Snön ligger där den hamnade igår, mest där det varit skottat tidigare. Dagsjobb innan det går att komma ut. Tänk på vilodagen och skotta din snö! :p :D
Ove. Ledsen men måste nog ändra mig. Men lite takdropp i går.
:D Kom förbi en vänlig man med en stor maskin och tog ifrån mig mer än halva jobbet! :D
Nu är bara resten kar men jag kommer nog ut med bilen idag och GeCe slipper skotta till Lördag. (hoppas jag! :rolleyes:)
Här uppei kalix har vi ca 70cm snö nu å 22 grader kallt. här har inte snöat dom senaste 2 veckorna. å man bor ju i lägenhet så man behöver inte skotta snö.
Hoppas detta är kung Bores sista ryck nu.-20 punghöjd med snö.
:eek: Här har vi 110 cm snö uppmätt utanför stan och -26 i morse brrrr! Och en ryggadj :eek::eek::el som värker efter allt skottande! :mad::mad: Det får räcka med snö nu kan man tycka!
Nådde väg vid 11 tiden igår så att det gick att åka till affär. Det var första gången i mitt liv som jag varit så totalt insnöad. :eek: Nu börjar gator och vägar bli ganska smala och det är inte helt säkert att vägen går där det är plogat så det är lätt att hamna fel.
Träningsvärk här och var idag efter att skottat ett gångsystem som liknar nån sorts labyrint, men det går att ta sig fram. Vilodag idag för vad jag förstått kan det komma mera. :mad: Undrar vad vår vädersmästare egentligen håller på med? Förresten, skit samma bara det blir en låååååååång och skön sommar från Mars till Oktober. :rolleyes:
:eek: Vår vädermästare verkar översnöad och infrusen i frysboxen, - 20 gr. ??? Honom kan det dröja innan får någon nytta av! :cool:
:eek: Du bor också på fel ställe Ove! Vänerområdet är väl ett av mest utsatta områdena i landet vi skulle bott i Norrträsk istället. ;)
Nåja, Ove våren kommer så sakta söderifrån denna vecka som jag lovat dig. Men som medborgare i landet girigheten kommer det att ta lite tid innan ni där uppe på taigan få del av den.
Med lite tur så spiller du lite vår på mig med Jan, för vi båda är ju smålänningar.
Haa!:D
:confused: Funderat på varför folk envisas med att åka till Thaiträsk, men det börjar klarna lite :rolleyes: Där kanske det finns en liten kåk på styltor eller något som skulle passa? Hojar med en otrolig kapacitet har dom iallafall - Upp till fem pers. på samma tvåhjuling. :eek: :cool:
Läste att försäkringsbolagen försöker att slippa betala för snörasade tak. Altantak vill dom inte höra talas om, dom brukar vara klent byggda va komentaren. Därför har jag tillbringat några timmar med snörensning på den sk. pensionärskuvösen.
:confused: Brukar väl vara ett enkelt plasttak på dom där med lite lutning. Räcker det inte att köra igång gasol eller elgrillen en halvtimma när solen hjälper till så åker all snön av av sig själv? Du kan sitta och ta en öl och grilla nåt gott under både tiden och taket. :cool:
Sant Ove, men min riskkalkyl resulterade i att = bättre över än under om skiten rasar. Ingen vill vara gipsmumie när hojstarten kommer. Nu värk i kroppen men hel.
:( Har aldrig förstått det där med Taiträsk och ändå mindre efter katastrofen! Förvisso fullt möjligt Transalpavstånd och större bedrifter har nog gjorts men lite onödigt långt bort för min smak. Tänkte mig något mer "civilicerat" som rivieran, Spanien/Portugal någonting mer lagom. Spanien 17 gr. + idag! :) :) Hojväder! :) :)
??? Pensionärskuvös förresten är det något för en biker att tillbringa tid i? :confused:
GeCe du vet after bike, lite grilln. glas vin, planera nästa dag å sånt. Hojkompisar kan ju komma på besök.
Jag är lite sugen att prova en övervintring i syd spanien någon gång.
Det där med mat och lite sydländskt hälsodryck kan ju vara viktigt för välbefinnandet och hälsotillståndet. Sen kan det vara gott också! :p ;)
Har två häslodrycker som favo nu:
Italienskt lite lättare fruktigt vin: Campolieti. Ripasso!
En fylligare och mustigare variant från Chile: Sunrise Cabernet Sauvgnon.
Chilenska hälsodrycker ska ju vara extra bra för hjärtat har jag hört.
Chilenaren låter intresant. Vill inte retas MEN jag har takdropp nu. Snart sitter jag i kovösen med hojkartan.
:D Retas på ni! Jag har i och för sig golvdrag men taket är välisolerat så jag har inget takdropp ... :D :D :D
Men dom som har plogat vägarna har glömt var vägen gick innan snön kom. Var nere i dike en stund men kom upp igen av bara farten. Körde ändå ca en meter från snövallen! :eek:
Den här tråden (Gubbdagis) är det ju riktigt drag i.. ha , ha... :D
;)
Tagit en liten rekrunda på morgonen. Trots att snön varit orörd i flera dagar är det väldigt lite spår i markerna. Ett par rådjur var det enda i viltväg men dom hoppade över vägen framför mig och hade sen väldigt svårt att komma genom i snön i skogen.
På vägarna ligger nog isen närmare decimetertjock bitvis så det kommer att dröja innan allt är borta.
Morgon och vaknat i svinottan och kan inte somna om... går upp och lite frukost ...varma kläder och smyger iväg med den tystaste hojen på småvägarna i trakten och kolla djurlivet. :) F - n vad det verkar avlägset. :(