Du får köra en avmätt liten "Silviavinkning"....;)
Utskriftsvy
Min körskole-lärare var väldigt mån om att man skulle ha balans nog att kunna hälsa när man körde, och tillämpade tom detta i övningar på lektionerna. Fick lära mig en inte allt för snygg, men praktisk, cirkel-rörelse att tillämpa i högre farter. Följ med fartvinden, när du hälsar, istället för att motarbeta den, så är det lättare att hålla balansen...
I vissa länder i Europa (bl.a Holland) så hälsar men med benet.(vid tex omkörningar)
har noterat det i Frankrike när jag varit där, sett det göras i Sverige och gör det själv ibland när jag kört om både båge och bil (som underlättat omkörning).
Hur är det med helljusblinkningar? Måste vara mest trafiksäkert.
Sett en del helljusblink i sommar. Förr va det en varning om problems längre fram, tex. poliskontroll.
helljus funkar inte för min del eftersom det är påslaget hela tiden. Däremot så blinkar en del bilister med helljuset åt mig - jag tolkar det mest som glada tillrop. ;)
Klart att man hälsar :D Alla känner apan nu...apan känner oxå många. Blir ett jefla viftande ;)
Fast iår så verkar de på sporthojarna hälsa mindre än förut :confused:. Är det bara inbillning ??
Kanhända så känner sig sporthojsförarna mer och mer ovälkomna bland andra kretsar via forumen och kritiken och nu tröttnat på att först hälsa....kanske, kanhända, eventuellt, möjligt, ja.. eller hur det nu kan vara :rolleyes: