Kommer man med svepande generaliseringar som bygger på egen tro och övertygelse och försvarar sina idéer in absurdum, utan att kunna visa på någon verklig fakta så blir det lätt så att folk blir irriterade eller roade och att man börjar svara emot.
OK. Jag råkade skriva Bror Dukt.. men jag har inte skrivit att du är kort i huvudet. Den kommentaren gällde ditt påstående att 15% står för 50% av alla olyckor i befolkningen. För att analysera vad som gäller där får man nog precisera lite bättre: Hur stor del av befolkningen kör motorcykel? Hur långa är dom som råkar ut för olyckor? Har dom vad man kallar riskbetéende (=korta i huvudet). O.s.v
Angående saklighet: Att vara saklig är inte att med näbbar och klor försvara en teori som bygger på enstaka händelser och egentligen saknar allt faktaunderlag. Att kalla alla som säger emot för fjantiga är heller inte särskilt sakligt. Kom gärna med statistik som visar på att du har rätt men jag tror inte det blir lätt för, jag tror inte att man som första åtgärd mäter t.ex benlängden på dom som vurpat.
Har man lust och vilja att köra hoj så är det OK även om längden inte stämmer exakt in i den mall du vill skapa. Visst finns det gränser men dom som inte klara ser nog själva att det inte går. Är det fråga om andra hinder så plockas dom bort vid en läkarundersökning som faktiskt ingår så gravt mentalt störda och blinda går bort direkt.
Kanske det vore dags att låta tråden återgå till vad den är tänkt att handla om? :rolleyes: