Läste just om några som har färdats långt med moped och liknande. har oxå läst om sk. turistresor i hög fart då det tydligen gällt att hinna till så många platser som möjligt på kortast tid.
Vad är det som gör att man vill köra så väldigt fort mellan två punkter?
Själv har jag blivit lite mera av att kunna glida genom ett vackert landskap än bara köra snabbt.
Kanske det har med åldern att göra? Vet att jag var hetsigare förr. Körde ju moped väldigt mycket och ganska långt på 50-talet, men det måste ju trimmas.!
Skulle köpa en maskin till traktorn, 15 mil bort. Ok, första tanken var att ta bil och släp. men , varför inte ta traktorn i stället. Sagt och gjort det blev en ca 30 mil lång tripp.
Blev lite fundersam då, vad fanken tjänar man på att jäkta ? Dessa vägar har jag ju kört massor av gånger med bil och mc, men vad hade jag sett vid sidan av? Man sitter ju mycket högre och det går lite långsammare typ 30 knyck.
Frugan och jag gjorde en bussresa genom turistfällotna Trollstigen och Geirangere för några år sedan.
Jag blev verkligen angenämt överraskad över vad man såg från bussen jämfört från mcn från dessa omgivningar jag passerat på hojarna många gånger.
Varför har man så brått? Vad gör man med den intjänade tiden? Kanske kan titta på TV ett par minuter extra.:):eek::confused::confused: