Hej!
Vad skulle ni välja om ni hade valet mellan att resa tva veckor i Tyskland eller en vecka i Österrike med avstickare till Italien och schweiz?
Södra Tyskland verkar vara vackert.
Mvh
Hondamannen
Utskriftsvy
Hej!
Vad skulle ni välja om ni hade valet mellan att resa tva veckor i Tyskland eller en vecka i Österrike med avstickare till Italien och schweiz?
Södra Tyskland verkar vara vackert.
Mvh
Hondamannen
Södra Tyskland ÄR vackert..Trevliga människor och bra öl.
Men jag gillar Österrike bättre. Österrike var min favorit på den tiden man var ung och kunde (=hade råd) att dra omkring i Europa på somrarna..Dessutom är folket trevligt (never mention The War :D...)
Moseldalen bjuder på en del fina möjligheter till stopp. Fanns iaf förut många (=alltför många) möjligheter till vinprovning och möjliheter at inhandla sånt som inte finns i Sverige, Eiswein tex..
Ur motorcykelkörningssynpunkt, vilket förerar du da?
Alperna är väl ett magiskt ord för dom som gillar att köra hoj å underbara vyer
Var i Bayern och Österrike för ett par år sedan. Både två var helt underbara. Roliga mc väger mer i Österrike tyckte jag men vackra landskap i både länder. Mycket trevliga människor överallt.
Du kommer att ha kul !!!
Jag skulle ha valt Österrike alla gånger.
Beroende på utgångsläget, om du nu bor på samma plats hela tiden så har du ju GrosGlockner i Österrike och Stelviopasset i Italien på lämpliga avstånd. Det finns ju naturligtvis massor av härliga vägar och pass att åka till.
Köra småvägar i Alperna är en härlig mc-upplevelse om man gillar att svänga.
Ta en liten aptitretare från min resa förra året till Alperna. http://www.sanny.be
Har man inte så många dagar att tillgå, är ju alltid Harzbergen ett säkert kort!
Väljer också Österrike! Kommer att göra samma resa, i stort sett, som du skriver om. Dock i lite annan ordning. Blir Rügen, två dar i Berlin, Prag i två dar och sedan vidare till Fusch vid foten av Grossglockner. Där kommer vi att bo en vecka för att sedan via Stelviopasset ta oss till Bolzano för vidare transport till Hamburg med Autozug.