-
Ännu en mc-åkare!!
Hej!
Nyss fyllda 45 men som ett barn idag efter mina första 12 mil på landsvägarna som privatist! Det finns inget som slår mc-körning! Känslan, kraften, vinden, naturen!
Jättekul!
Kolla min blogg där jag skriver en del om min mc och så: http://bosse.bloggar.nu
Bosse
-
välkommen i gänget,visst är det härligt:)
-
-
Det är bland det häftigaste man kan göra, att köra motorcykel. Glömmer aldrig den känslan av total lycka som jag upplevde när jag första gången körde min Honda 125:a. Har aldrig blivit på samma sätt igen, trots betydligt häftigare hojar än den första på 17 ystra hästkrafter. Första hojen och åkturen brukar de flesta komma ihåg både länge och väl.
Kan nästan vara lite avundsjuk på dig som får uppleva all denna glädje för första gången. Du har många härliga upplevelser framför dig. Kör försiktigt och ta det hela successivt så kommer det att gå bra.
Lycka till med körkortet!
-
En Kawasaki Z 750 LTD 4 cyl 1981: Är 95 oktan bra? Eller kanske det är bättre med 98 oktan? Blyersättning kanske?
Bosse
-
Kolla på macken, dom brukar ha listor på vilka olika hojar som kan köra på blyfritt.
Skulle inte tro att det är något problem med din hoj, men kolla för säkerhets skull!
Föregående ägare borde väl ha koll på vad som gäller, kan jag tycka....
-
Jag ser nu att jag har justerbara stötdämpare bak. Är det bra? De står i läge 4 av 4 lägen.
Edit: Hittade information om stötdämpare i handboken! Hittade originalhandboken som följde med motorcykeln för 28 år sedan i en liten lucka under sadeln! Perfekt och kul att ha! Lite fuktskadad men fullt läsbar.
-
Kunskapsprovet i hamn! *superlol*
60 av 65 rätt.
-
-