Surra motorcykel på färja - att tänka på?
För första gången ska jag åka färja med motorcykel så jag tänkte höra med er om hur man surrar den på säkraste sättet? Det gäller en motorcykel med sidostöd.
Lite olika lösningar som jag hittat runt om på nätet. Frågan är vilken som är säkrast? finns det andra bättre alternativ?
Citat:
Ställ motorcykeln med sidostödet nere. Vrida styret mot sidostödet. Styrlås på. Växel i. Spännband över sadeln som man fäster i golvet på varje sida av motorcykeln. Spännaren ska vara på höger sida för att avlasta sidostödet.
Citat:
Ställ motorcykeln med sidostödet nere. Vrida styret mot sidostödet. Styrlås på. Växel i. Spännband mellan sidostödet och framhjulet. Spännband i ramen på samma sida som sidostödet som man fäster i golvet.
Citat:
Ställ motorcykeln med sidostödet nere. Vrida styret mot sidostödet. Styrlås på. Växel i. Spännband mellan sidostödet och framhjulet. Spännband i ramen på samma sida som sidostödet som man fäster i golvet. Spännband över sadeln som man fäster i golvet på varje sida av motorcykeln. Spännaren ska vara på höger sida för att avlasta sidostödet.
Citat:
Ställ motorcykeln med sidostödet nere. Vrida styret mot sidostödet. Styrlås på. Växel i. Spännband mellan sidostödet och framhjulet. Spännband i ramen på samma sida som sidostödet som man fäster i golvet. Spännband i ramen på andra sidan som man fäster i golvet.
Kommer ha med mig egna spännband men undrar vilka längder och hur många? Biltema har en del olika men vilka ska man köpa?