Hjälp med att planera min europaresan.
Hejsan!
Jag tog min A-behörighet förra veckan och sitter nu och försöker planera ihop en europaresa söderut på 2 till 3 veckor. Problemet är att jag inte vet vilka vägar eller rutter jag ska välja. Vet inte heller vad jag ska välja att avstå ifrån, om det finns vägar som inte är så roliga eller ens värda att köra på.
Vet att jag vill köra så många alppass som möjligt och med det menar jag vägar som Stelviopasset. Vägar jag vill köra ska helst gå i djupa dalar med höga berg på sidorna med floder eller sjöar där vägarna sedan slingrar sig upp på ena sidan berget och ner på den andra.
Mysiga små fikaställen högt upp på berget sökes också och jag har hittat ett som heter Berggasthof Jaufenhaus som man når via väg SS44 som ska vara känd? Man kan tydligen få sig hoj välsignad av den lokala prästen som håller till i det lilla kapellet till höger.
Kom gärna med förslag på platser, vägar, rutter och annat som kan vara av intresse om man vill köra hoj så som jag vill göra.
Kommer köra Kungsbacka ner till Rödby i Danmark och ta färjan över till Puttgarden så utgå därifrån.
Vilken är snabbaste vägen ner till alperna därifrån? Är väl bäst att sträckköra igenom Tyskland?
Mvh
Adde