Ursprungligen postat av
Aenohe
Hej!
Nästan samma frågan som Goldfish hoppas att ni kommer med svar ändå.
Har varit på mässan i lördags och blev lite besviken eftersom kunde inte köpa hoj, fick lite mer information om Yamaha och BMW och det gjorde att jag valde att vänta med inköpet.
1. Yamaha XT660X - Fick veta att dem kommer att sluta sälja dem och att kommer ny modell med ABS och runt 100 hästar istället för 48 som har nu.
2. BMW 800GS - Nästan samma sak som Yamaha, trots att den har mer hästar och ABS men modellen är 8år gammal och snart(1-2år) kommer helt ny modell.
3. Triumph Tiger 800XC - Ny modell som van flera tester över GS-en.
Jag behöver en hoj som jag kan använda att pendla fram och tillbaka till jobbet(Stockholm), men samtidigt som jag kan åka till Serbien på semestern, eller Kiruna eller Köpenhamn på en vacker sommar helg. Jag kan tänka mig att åka med passagerare(tjej).
Kommer mc i klassen ovanför att vara tillräckligt stark,bekväm för längre resor med passagerare eller då behövs store bror av dem som jag nämnde. Jag har inte planer att byta hojen under minst 5 år om jag köper en ny. Samtidigt är jag lite rädd att köpa begagnat den har typen av hoj.
Det kommer att vara min första MC och jag absolut inte vill köpa klassisk touring hoj. Har provat sport hojar och några hybrider men så fort jag satt mig på en 800GS eller 660XT kände jag "Det här är jag".
Om ni säger att det behövs 1200GS eller Tiger Explorer XC då kommer jag att vara tvungen att vänta och spara ett år till.
P.S. Jag vet att min svenska är inte så bra men som ni redan vet själva jag är född utomlands.