Antal uppkörningsförsök (?!)
Tja
Jag håller som bäst på med att övningsköra. Har kört 9 (dubbel-)lektioner hittintills. Ungefär 4 lektioner till, så kan det kanske bli tal om uppkörning enligt min körlärare. Riskettan och risktvåan är avklarad och teoriprovet ska skrivas nästa vecka.
Men...ju mer jag läser om uppkörningen desto mer konfunderad och nervös blir jag. Om jag ska vara helt ärlig så har jag kallt räknat med att klara uppkörningen på första försöket - speciellt om det är körskolan själv som bokar tiden eftersom de då måste anse att man är redo.
Men när man läser på detta och andra forum, så verkar det vara en hel del personer som blir kuggade och behöver 2-3 försök till uppkörning på sig innan de klarar det.
Är det verkligen så svårt? Vad jag har läst så finns det folk som blir kuggade utan att ens få en motivering (något som jag aldrig hade kunnat acceptera).
Vad är era åsikter? Jag känner mig personligen rätt trygg i sadeln även om man så klart inte har rutinen. Feedbacken jag får från körläraren är överlag väldigt positiv. Är jag för kaxig kanske?