Hej,
När ni kör långturer eller rent av är ute och reser, hur många mil kör ni innan ni måste sträcka på benen?
Honda500
Utskriftsvy
Hej,
När ni kör långturer eller rent av är ute och reser, hur många mil kör ni innan ni måste sträcka på benen?
Honda500
Brukar väl bli så på lite längre turer, att varannat stopp är bensträckare och det andra tankning.:):)
Antal mil mellan stoppen är?
Jag räknar inga mil men knappt en timmeskörning är lagom tycker jag innan en bensträckare.
Jag kör flera olika modeller (se under min profilbild) men tycker det är en bra intervall med ca 50 min.
Antalet mil är ju helt beroende av storleken på väg.
Själv kör jag 10 mil mellan stoppen. Det vore kul att göra en jämförelse mellan landsvägshojar och glidare.
När vi kör längre sträckor som då vi skulle från rostock till Prag (Transportsträckor) så kör vi nonstopp tills vi behöver tanka dvs mellan 35-40 mil.Sen blir det tankning och lite käk för att sedan köra de sista ca 20 milen.Vi har då kört hyfsat lugnt,mellan 120-130 km/h.
Då jag kör båda sorter men går efter tiden på sadeln och då spelar ju typ av väg en stor roll hur långt jag hinner mellan stoppen. Kör jag på en 4 meter bred väg i en timme hinner jag ju av förståliga skäl inte inte lika många mil som på tex en motorväg. Förstår inte din fråga då vägvalet har en stor betydelse då man ska göra en jämförelse.
Det var inte illa. Så längre klarar jag tyvärr inte. Det beror ju också på vilken benvinkel man har, hur bra blod cirkulation man har, kondition samt hur avslappnat man sitter när man kör.
En sak som jag märkte i somras när jag var gjorde en kortare resa i Norge var hur mkt lyftkraften från luften gjorde för kroppen.
På grund av det lugnare tempot i Norge belastades min kropp mycket mera.
Anledning till att jag över huvudtaget ställer den här frågan är att jag funderar på att så småning om slå om till glidarcykel. Det jag funderar på är om jag kan köra längre mellan stoppen i och med att jag sitter bättre på en custom än en landsvägshoj.
//honda500