SV: Yamaha XT660Z Tenenré
Välkommen till sjukdomen jag-vill-byta-hoj-varje-säsong :)
En klasskompis till mig har precis köpt en ny XT660 och han verkar nöjd, ska fråga ut han mer vid tillfälle. Som du skrev är det inget landsvägslok med en enstånka på 50hk och inte alltför styv fjädring. Men vill man köra på lite mer varierat underlag lär den vara riktigt härlig!
Kollade in filmen på fastbikes recension och den såg ju ut att klara sig väldigt bra i skarpa kurvor på asfalt också.
Vad får man ge för ett ex?
Citat:
Ursprungligen postat av pewa
Vad får man ge för ett ex?
Rek. pris ligger på 72500Sek, inte så blodigt.
Uppdatering: Verkar som att alla tenere i landet är sålda och ingen vet när det kommer in nya, "kommer ju en säsong nästa år oxå" sa handlaren och fnissade..
idiotisk handlare.. kanske kan kolla upp KTM istället?
xt:n ska enligt försäljaren jag snackade med vara en riktigt rolig grusmaskin. ingen racer med tanke på motor men det är heller inte det den är gjord för.
Vad är skillnaden mellan vanliga XT och Tenenre?
Citat:
Ursprungligen postat av Fredd
Vad är skillnaden mellan vanliga XT och Tenenre?
Motorn har annan mappning för jämnare effektkurva, annan fjädring med styvare framgaffel med något kortare fjädringsväg, större tank, kåpa, annan förarmiljö, ja, och så ser den ju lite annorlunda ut. :)
Har hittat en i Nässjö som jag bokat, hoppas att jag kan hämta den innan midsommar. Blir en fin premiärtur å köra dom 130 milen upp till lule hehe..
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan
Motorn har annan mappning för jämnare effektkurva, annan fjädring med styvare framgaffel med något kortare fjädringsväg, större tank, kåpa, annan förarmiljö, ja, och så ser den ju lite annorlunda ut. :)
Har hittat en i Nässjö som jag bokat, hoppas att jag kan hämta den innan midsommar. Blir en fin premiärtur å köra dom 130 milen upp till lule hehe..
perfekt inkörningssträcka och sen är du hemma lagom till första servicen :)
jag tycker det låter som att tenenren är bättre anpassad till lite längre körningar än standard xt