Söker efter enkla o goda maträtter , som går att tillaga på spritköket.
(ej potatismos o korv :D ) Jag har inga stora packväskor att fylla med allehanda ingredienser , kör endast med en mellanstor ryggsäck.
Utskriftsvy
Söker efter enkla o goda maträtter , som går att tillaga på spritköket.
(ej potatismos o korv :D ) Jag har inga stora packväskor att fylla med allehanda ingredienser , kör endast med en mellanstor ryggsäck.
Österrikisk gulasch?
//Janne
Finns ju jätte mycket olika matpåsar i vildmarksbutikerna/sportaffärer.Bara att koka vatten och slå i.Jättegott och tar lite plats och går fort.:)
Finns ju färdiga frystorkade påsar att köpa i sportbutiken. Nackdelen är priset på dessa.
Välsorterade matbutiker säljer olika rätter från Knorr som heter Spaghetteria. Dessa har rätt bra näringsvärde jämfört med de färdiga frystorkade rätterna och kostar bara ca 15 kr påsen mot 70 för frystorkat.
Sen har du ju soppor på påse...
Är du glad i matlagning kan du ju även torka mat själv. Bara fantasin sätter gränsen - svamp, kött, grönsaker etc...
Snabbmakaroner? Koka så mycket som du tycker du vill ha, häll av vattnet och rör ner en burk med makrill i tomatsås. Några nypor dragon piffar upp det hela. Scoutkäk som faktiskt smakar gott . ;)
Blandade ihop lite käk nu ikväll ( som förhoppningsvis kan testas imorgon)
Det blev : 3 min-ris , köttfärssås, blandade bönor och ärtor o morötter + kryddor. Lite grovt bröd som tillbehör.
Ska bli spännande att testa detta :)