hoj hoj.
köpte en hoj fast jag såg att framdäcket var skitskumt slitet. han hade 5 bar nästan i lufttryck dessutom.. men efter lite prut och koll om att det mesta annat lager, styrlager etc så tänkte jag att däcket är väl skit i vilket fall. inget att tjata om mer.
men jag gick och funderade om jag skulle ändå försöka balansera däcket och kanske köra slut på det iaf ?
alltså jo, däcket är alltså slitet på sidorna, och som en rygg skjuter ut i mitten. faktiskt första gången jag ser ett sånt konstigt slitet däck. att ägaren hade just när jag kollade iaf nästan 5 bar i däcket säger inget egentligen. det slitaget tyder väl på att man kört med alldeles för lågt tryck tidigare alterantivt väldig obalans någonstans eller vad har ni för erfarenheter ? tror ni det överhuvudtaget är lönt lägga ner tid och pengar på att balansera däcket, för visst rullar det lite konstigt i vissa hastigheter känns det som, fast bättre än det ser ut :eek: man skulle kunna tro av att se på det att det aldrig skulle gått köra ens på skiten men det går inte så illa alltså .. nu går det inte i 200 precis på Wildstaren, bara 180 :rolleyes: neh.. det vart misstag det... men har ni tips på om vad annars kan orsaka så konstigt slitage ?
tack på fh
/Mange
:beer: