Har SMC åstadkommit nåt eller syförening ?
Första året i år jag skiter i att betala medlemsavgift till smc, trots ett hundratal påminnelser... :confused:
jag frågade mig själv vad det är egentligen jag stödjer ! En syförening, och får några % rabatt på försäkringen och en tidning då och då. Men det här med vad de jobbar för åt oss motorcyclister !
Ös på med argument ni som orkar ;) jag behöver en spark där bak för att forstsätta medlemsskapet eller vad ?
Vad har SMC egentligen åstadkommit ? Har vi sluppit livsfaliga räcken och vägar pga omtanke för mc förare någonstans ?
Inte vad jag vet !
Har bilismens respekt för mc förare ändrats över huvud taget någonting pga SMCs arbete ? Inte vad jag märkt under de 35 år jag kört hoj i Sverige ! Om jag fel, säg hur då ?
Har kört MC i andra länder och svenskar är ena riktiga grisar på att släppa fram oss i jämförelse med ungfr alla andra länder jag kört i :eek:
Senaste exempel, var i Finland... motorvägen längre fram något vägarrbete så långa köer som sniglades fram.. när jag kom i fatt bilköerna, ni kan aldrig gissa vad som hände... bilarna flyttade sig aningen närmre vägrenen FRÅN BÅDA HÅLLEN.( fanns gott om utrymme ) ..så vi kunde lugnt glida fram i mitten ! Jag höll på trilla av hojen :o