Köpte en kamera i dag, en
GoPro HD Helmet Hero. I morgon blir det premiär för den och börjar med att filma hundkojor. Sen ska jag försöka hitta en bra plats att fästa den på hjälmen alt styre, det finns band man kan fästa runt överkroppen (ingick tyvärr inte) så har man kameran längre ner än på skallen.
Idén späddes på i fredags, har drömt om en sån kamera länge men inte kommit till skott. Efter fredagens bravader i trafiken fick det mig att tänka
nu ska här filmas, banne mig. Jag hade tagit moppen till jobbet och på väg hem efter arbetstiden körde jag förbi Tyggrottan, en butik som ligger före Vegabaren. Däremellan mellan Tyggrottan och Vegabaren är det fin sträcka med bra sikt, bilarna låg bakom mig, en brun SUV låg länge och tryckte på lagom avstånd. Inte för nära utan på lagom avstånd. Precis före Vegabaren kommer en refug med en stolpe, vi får möte av trafik i motsatta körfältet och vad gör den här bruna SUV:en då? Jo, kör om! Ser inte refugen och stolpen och upptäcker den i senaste laget, det var lite synd att den inte körde över stolpen för då hade jag frågat varför han hittar på att köra om just när han får möte och dessutom en refug när han hade hur gott om chans som helst innan före omkörningen.
Bilisten bakom SUV:en satt och sov
också. Efter Vegabaren kommer en bred och fin raksträcka, utan möten, inga stolpar i vägen och absolut inga refuger heller. En superchans för ev omkörning. Efter raksträckan kommer ett krön som svänger åt vänster, sikten försämras, dessutom en refug med stolpe dyker upp. Vad tror ni den här bilisten gör då? Jo, när vi möter en buss i motsatta körfältet, en refug som dyker upp och med en stolpe placerad mitt i passar han på att köra om mig. När han hade värsta chansen strax innan under några minuter…
Så, jag funderar på att montera på kameran och filma, klippa ihop en film och lägga på YouTube. :p