Sticker ut hakan nu, men jag är trött på rena sporthojar som far fram som idioter på vägarna. Respektlöst mot lagar och boende. Allvarligt, det finns inget berättigande för dessa nakna sportmaskiner som är strippade för att köras på bana. De som kör dessa hojar är överrepresenterade när det gäller olyckor och att ge fan i folk som bor utmed kurviga vägar. Vidare tycks de allmänt ge fan i allmänt trafikvett.
Jag är ofantligt trött på hojåkare som snuddar mig på Bulten när de kommer i 150 knyck över ett krön eller av bli omkörd i svindlande hastighet just som jag påbörjat en omkörning. Jag är den förste att applådera fler poliskontroller och spikmattor om nödvändgt. Hellre det än att vägverket förstör våra (alla hojåkares) vägar för några rötäggs skull.
Vidare är jag jäkligt trött på alla som klankar på bilister i trafiken. I kanske 75% av fallen, bil och mc, är det, enligt min erfarenhet, motorcykelns förare som beter sig som en idiot. Vi bör absolut rannsaka oss själva. Inte minst sporthojsförare som många gånger beter sig kriminellt farligt. Personligen fattar jag inte berättigandet av sporthojar på vanliga vägar helt enkelt, men antar att någon kommer att tala om det för mig här snart...
Sorry, men ni som kör sporthojar, eller andra hojar för den delen, på ett respektlöst sätt har jag ingen respekt för. Alls.