Vad tycker ni tvåhjulare om trikes? Finns det fördomar emot dom som kör dom? Är det "falsk" eller "larvigt"?
Utskriftsvy
Vad tycker ni tvåhjulare om trikes? Finns det fördomar emot dom som kör dom? Är det "falsk" eller "larvigt"?
Tja, varför skulle man ha fördomar mot såna. En del har ju dem eller mc med sidovagn pga någon fysisk defekt eller bara för att de är kul., Jag har aldrig kört vare sig trike eller mc med sidovagn. Att körsättet måste vara lite speciellt vet jag. Skulle nog vara kul att prova på.:)
:D Bara provat sidovagn för min del. Att köra är HELT annorlunda mot att köra solomaskin. Man får tänka sig för så att man inte behöver bromsa i kurvor för det kan sluta med en vurpa snett framåt. Gå på skallen och en tung trike kommer efter och klappar en i ändan är säkert inte skönt.
Med eftertanke före och respekt för fysikens lagar så kan man ha rent hejdlöst kul på tre hjul. ;) :D
Det man läst om.
Är dom otrolig spårkänsliga.;)
Har aldrig kört men har en kompis som envisades med att låna/hyra och vad det verkade så var väghållningen rätt värdelös. Det var sådana stora tyska sjabrak. Han hade inte a-kort så han hade inget val hur som. Men han tog det väldigt lugnt på spåriga vägar, skarpare kurvor och farthinder.
Sedan fick han för sig att han skulle köpa en egen trike. En snabb koll på prisläget gjorde att vi snabbt kom fram till att för en tredjedel av priset så fick han både kort, mc och utrustning för vanlig mc...
Men saknar man kort eller har funktionshinder så kan trike vara ett bra alternativ. De har byggt en fin variant på en Victory här i Uppsala-trakten.
/Freddo
Dom andra då, 2 hjul fram, någon som provat de ?
För handikappade-Kanon! Såg nån dokumentär på svt om en kille som krascha med mc och vart förlamad från midjan och ner, han hade en Triumph trike om jag inte mins fel.
För vanliga - NEJ!
Hatar de smala 3-hjulingarna med 2hjul fram och ett bak... ganska smala men förarna vinglar tamefan över hela vägen som om de hade fått betalt dubbel vägskatt.