Hur lång mc-säsong brukar ni ha?
Utskriftsvy
Hur lång mc-säsong brukar ni ha?
Håller mig till 'barmark' att bränna runt i snön med en 30år gammal cb900 är nog ingen bra idé ;)
Fr.o.m. april t.o.m. september brukar jag hoppas och sikta på. Sen kan aktuellt väder både förkorta och förlänga den perioden. Jag är en fryslort som avskyr höst och vinter och snö och slask och KYLA - den tiden på året går jag inte ut om jag kan undvika det, så inte en chans att jag sätter mig på hojen då... :p
Så länge det är roligt och jag inte fryser och barmark tror jag, har ju precis tagit kortet mitt. Känns som om det är perfekt väder just nu att träna gruskörning...
Om säsongen är så länge det är påställt, är det hela året.
I verkligheten om det är ok väder. Helst inte under 10 grader.
Börjar bli för gammal för att frysa.
Akyiviteten avtar när saltet faller alltför ymnigt över vägarna. Några mil kan det bli om vintern är OK i Dec - Febr. Tysllingen och sångsvanarna drar i Mars och då är det även dags att kolla hur vägarna ser ut omkring Hornborgasjön inför Tranresan som blir första veckan i April.
365 dagar/år. Lite överdrivet kanske, men om det är för kallt, så får det vara. Pendlar ju inte till jobbet numera. Skruvdubbar i endurodäck funkar skapligt.:):):)
Mars -oktober. Gärna över 5-8 grader.
Vet inte riktigt, när jag bodde i Härnösand så tog jag väl ut runt mitten av april (ofta en kort provtur i mars), sedan så ställde man undan i början av september, nu när man bor "lite hojvänligare" kanske året runt .... tog ut i februari och nu är det Oktober och jag har inte planerat att ställa undan än på ett tag iaf... framåt jul kanske man gör ett "uppehåll" på några veckor, men sedan är jag nog på G igen.
brukar undvika hojen när det är frost på bilen... ungefär :)