Husqvarnan behöver modifieras lite. Jag har problem med att växla uppåt med högerfoten. Dels gör det ont i vristen och dels kan jag tydligen inte vinkla foten uppåt/inåt och dra upp växeln samtidigt. Nån kom med ett tips att jag kan sätta ett plattjärn som finns bakom hälen så när jag växlar uppåt trampar jag ner med hälen istället för att vinkla foten uppåt/inåt och dra upp växeln med foten. Det är långa slag mellan växlarna och det är bland annat det jag har problem med.
Nr 2 jag måste göra efter ett tips från en av FMCK-killarna är att lossa lite på höger handtag. Just nu är det åtdraget til max vilket innebär att kör jag omkull vrids inte handtagen runt utan går av istället. De ska sitta så pass åtdragna att ett fall vrider handtagen framför att de går av.
3:e är nya fjädrar. De gick av då och då, skidan låg då platt mot marken. Inte bra om jag svänger, då kan skidan greppa tag i nåt, hojen svingar sig runt och jag gör en highside. Igen...
Det 4:e är att skruva ner tändningben lite. Just nu är den högtänd och ger ena riktiga baksmällar ibland. Det var en sån som slog av vristen på vinterrallyt och i förra veckan.
I natt drömde jag om Husqvarnan igen, hur jag försökte kicka igång den men inte lyckades. Då hittade jag en backe efter ”lite” letande (jag gick länge runt med hojen) och gjorde som i Älvdalen. Jag hivade mig nerför backen på den och la i 2:an, släpper kopplingen och dunsar till den med rumpan. Och tänkte ”Yes! Jag lyckades IGEN!”.