Nu börjar ju en härlig tid då vi får ha alla fina grusvägar för oss själva. Både turister, mygg och bärplockare har försvunnit. Vilka otroligt fina färger man kan se och för att inte tala om vad vyerna blir mycket vidare då löven trillar ner.
Utskriftsvy
Nu börjar ju en härlig tid då vi får ha alla fina grusvägar för oss själva. Både turister, mygg och bärplockare har försvunnit. Vilka otroligt fina färger man kan se och för att inte tala om vad vyerna blir mycket vidare då löven trillar ner.
Håller med det är en ren fröjd att tuffa fram i naturen nu. Dessutom slipper man vara genomsvett vid hemkomsten. Vi får tro att vi har många fina härliga höstdagar framför oss ännu.
tog en sväng efter jobbet idag men fick börja med att åka till handelsboden och köpa varmare hanskar.
sen blev det lite gruskörning tills det helt plötsligt blev myr och det blev ett rejält styrkepass att vända cykeln... men det var skoj ändå...
Hos mig är det ju över +10 på dagen,vilket inte betyder riktig höst än. Vet inte om det varit någon frostnatt som ger färger. Kört ganska mycket både grus å asfalt.
:):):) Bara jätteskönt att köra nu och väldigt lite knott. Bara enstaka insekter av större format som klingar till i hjälmen ibland. Cirka 40 mil de två senaste dagarna i blandad körning och med fejkade ärenden hit och dit.
Hej alla!
Som alldeles nybliven MC-kortägare startar min säsong imorgon, i och med att jag åker och hämtar min cykel i Trollhättan.
Ser fram emot en fin månad innan hösten och vintern slår till allt för hårt för att man ska våga sig ut på två hjul.
imorgon onsdag den 6 oktober kör vi till Tingsryd.
Börjes räkmacka hägrar.
Klockan 11.00 från JetaLasses i Sölvesborg
Vi fiskar upp folk vid Kärringhejan i Hemsjö 11.45 cirka....
Beräknad framkomst i Tingsryd: 13.00
Välkommen Lindor, se bara upp med blöta löv, de kan vara förrädiska. Även högar av barr kan vara hala men hoppas turen hem blir skön och bra. :)
Nu ska min Street Triple R stå över vintern, däremot får Scramblern köras lite mer nu, den har varit lite lidande sen jag köpte Streeten…