Ursprungligen postat av
Pin
Hej och hå,
Alltså ibland blir jag lite trött på mig själv. Min mormor sa alltid att man skall vara glad att man blev som man blev när man nu inte blev som man skulle. Jag hoppas (och vill) tro att hon att hon hade rätt.
Håller för tillfället på att ta A-kortet och hade tänkt att skaffa en enklare mc för ändamålet, men kanske även ha att köra med lite efter kortet är taget. Jag hade tänkt en Suzuki SV, GSX eller bandit.... men så långt hade jag inte kommit i planeringen utan idag skulle det inhandlas hjälm! Sagt och gjort, åkte till handlare och går runt och kikar lite.
Stannar framför en offroad liknande hoj. Hmm.. bra pris! Den var i perfekt höjd för mig och mina korta ben. Riktigt snygg! Och massa väskor ingick. Och så hör jag "Ursäkta, kan jag hjälpa till med något?" absolut svarade jag och förhörde mig om objektet som naturligtvis verkade lika bra, eller bättre än vad jag hoppats på.
Jag multitaskade och kollade försäkringen via telefonen och den var, såklart, kanon!
Du fattar vart detta barkar va? Precis... åkte för att kolla på hjälm och kom hem med en MC.
Nu sitter jag och skakar, både förnöjt och förundrat över vad jag ställt till med.
Det blev en BMW f650gs. Och jag skall hämta den på måndag... Just nu tar jag ett glas vin och försöker sansa mig.
Så om det sitter någon vänliga människa på tips eller bra att veta rörande hojen mottages detta med tacksamhet!
Om du bara känner för att le och ifrågasätta min mentala kapacitet, min känsla för ekonomi eller min förmåga för planering så går det också bra :)
Tack för uppmärksamheten,
Pin (numera med MC)