http://www.fastbikes.se/images/morfe...iger800_11.jpg
En så´n skulle jag vilja ha. Blir riktigt kul att se hur dom står sig, mot i första hand BMW !
Utskriftsvy
http://www.fastbikes.se/images/morfe...iger800_11.jpg
En så´n skulle jag vilja ha. Blir riktigt kul att se hur dom står sig, mot i första hand BMW !
den gatgående versionen är en stark kandidat till att vara min nästa båge. måste bara se till att få tag på ett ex att provköra och sen hoppas att dom finns tillgängliga ASAP.
Tror att båda modellerna kommer att bli kanonhojar. Ska definitivt provas! :rock:
Skulle vara konstigt om dom inte släppet dom (eller åtminstone gatuversionen) med ABS som tillval tycker jag. Men det har varit lite dåligt med bilder eller information om det. Håller tummarna!
följande är mina tankar/observationer:
1) gatmodellen får en kort näbb jämfört med XCns långa näbb.
2) XCn verkar få handskydd som standard.
3) dimljus verkar gå att få till båda varianter.
4) 12v-uttag (vid styrkronan) verkar finnas som tillval (kanske standard?).
5) XCn syns med vanliga gatdäck på vissa bilder.
6) XCn verkar få någon annorlunda dämpning bak, kanske även fram. på bilderna syns iallafall något på XCns vänstra sida vid ramen under sadeln som ser ut som ett externt expansionskärl. detta ses inte på gatmodellerna.
7) tidiga prototypskisser visar att ABS-sensorringar finns monterade på både XCn och gatmodellen. dock så ses inga ABS-sensorer på någon av bilderna som släpptes via fastbikes.se idag.
8) skyddsbågar för motorblocket verkar finnas som tillval.
min önskekombination vore en Tiger med lång näbb, ABS och gatdäck. Handskydd känns som en option som alltid kommer gå att sätta på i efterhand. Frågan är vad skillnaderna i upphängningen kan betyda. Är en XC med gatdäck bättre än en gatmodell med lång näbb?
Härdsmälta! Måste jobba lite nu. =)
såg fin ut.. kanske något att satsa på när det är dax att byta ut affen...
Ååh, allt som heter Triumph är vackert, tror den där kan bli skoj. Har dock hört rykten att ABS ska komma men ingen vet när och på vilka modeller. :)
Vad är det jag ser..........hmmm Konkurrenterna är ju Yamas XT och Beamerns F800 GS
Ramen liknar Ducatis..
Jämför man den mot beamern så är vikten samma (185 kg) men Tigern har ngt mer vrid och fler hästar (ca 100 mot 85?). Den har dessutom större tank (2lit mer, dvs 18?).
Tja, nu är det bara att vänta tills barnsjukdomarna är åtgärdade och slå till eller vänta på deras 1200 modell som kommer att konkurera med Teneren och GS i samma kubiklass :eating:
Chain guide, se å lär Yamaha. =) Vill se lite seriöst offroadtest av XC, kan hända att min Z fått en konkurrent. Samma vikt men en miljard mer hästar och ett förmodligen generösare register, men verkar saknas lite fjädringsväg och markfrigång. Verkar ju vara en trend att skaffa trajja här på hojen.nu, vart kan jag provköra?
Ser riktig fin ut. Men varför inte smälla på en kardan också. Det är i alla fall ett grundkrav för mig...