att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
ja, rubriken är sådär, men jag var något förvirrad över mångas syn på saken, eller kanske hur många verkar dela in folk i fack väldigt lätt och smidigt och en stor bov i dramat misstänker jag är mediers makt över det hela. Mediers makt och påverkan rent av på vad eller hur vi definierar saker och ting och ibland hoppar till slutsatser om saker och ting är lite halvskrämmande tycker jag. Det gäller att hålla huvudet kallt när och om man som jag gärna spenderar oftast en halvtimme skumma över de största dagstidningarna på nätet till morgonkaffet och ofta håller på sätta kaffet i halsen över rent av otroligt korkade påstående som verkar vara lite i modet nu. Men hur som helst, så är jag något fundersam över hur man i all debatt jag ser inte gör någon som helst skillnad på att kritiserar du invandringspolitik och vill peka på vissa socialt relaterade problem som man tycker att Sverige är dåliga på att ta hand om, så är du genast stämplad rasist och antagligen röstar på SD :eek: per automatik !
hoppas ni fattar vad jag menar nu. jag stödjer inte nåt parti, har inte ens rösträtt till riksdagen, men i debatter överallt verkar det uppstått en väldigt konstig och faktisk felaktig bild av vad folk ser som rasist ! Eller har jag fel. ni får gärna rätta mig. jag tål kritik. lovar inte lipa... :bootyshake:
Om man tex kritiserar invandringspolitiken är jag rasist ! Om jag berättar att jag är emot att religionsfrihet skall på nåt sätt bestämma över vår syn på vissa saker i samhället som att ta exempel, böneutrop ! Är jag per automatik rasist då ? Jag motsätter mig alls slags hjärntvätt i religioners tecken, oavsätt vad. Frågan är om man som förälder skall ens ta sig den rätten att påbörja hjärntvätt av sitt barn så fort det föds och redan där forma saker som ett barn inte har en chans sätta sig emot. och här menar jag oavsätt religion !
Om det vore Scientologerna som ville påbörja böneutrop ! Är jag per automatik rasist om jag motsäger mig det ? Är det verkligen rasism ? Är det rasism att jag kritiserar ivandringspolitik som inte når ända fram i samhället och på vissa platser i landet skapar problem ? Om debatten kommer igång när bilar brinner och polis och ambulanser knappt vågar åka in i områden ( skriver media) och man kritiserar själva problemet, nämligen hur dessa områden blivit till.... då verkar det som då anses du rasist ! Av media då ofta, observera det.
Ofta undrar man hur mycket egentligen medierna speglar vad "folk på gatan" tycker och tänker !
Jag har aldrig sett mig själv som rasist för att vara ärlig, men om jag genom att kritisera invandringspolitik, att sverige försöker svälja mer än vad man klarar av i form av sociala problem och missnöje, som visar sig i att parti som SD får följe såklart. För det ligger såklart orsaker bakom ! Och om jag kritiserar att man är feg att se till att svenska lagar vad gäller skola, fri från religiös hjärntvätt, hederskultur och hedersrelaterat våld inte tas på allvar av rädsla för att RASISM smyger sig in i det hela, ... ja då är jag väl fullblodad rasist jag med :eek: Man blandar ihop allt i en gryta och inget går sedan att reda ut, som om hedersrelaterat våld har med vilken djävla hudfärg jag har ? Det är liksom inte det som är poängen ju, poängen är ju att det är just att om jag då ställer mig upp och säger, här i detta land får man inte mörda sina döttrar för att ej lyda så är det för bövelen inte synonymt med rasism ! det är för bövelen mänskliga rättigheter vi försöker följa i detta land. Och medans vi har så många fårskallar till journalister som skriver som om de ... tja .. som om de vore lite "drag på vinden" eller lixom inte alla hästar hemma i stallet så har vi en märklig debatt. Frågan jag ställer mig också är att genom att inte skilja på saker och ting och inte kunna kritisera invandringspolitik och hur vi tar hand om invandrare utan att man börjar bräka rasist från alla hörn, vem gagnar det ? gagnar det invandrarna eller gagnar det rent av SD och eller ännu värre grupperingar kanske ?
mvh/ en till synes rasist ;)