3 bifogad(e) fil(er)
Recension 1, DART Fly Screen
Hej,
Här kommer min första av två recensioner för Dart Fly screen som jag beställt och som jag monterat på min Triumph Speedmaster.
Denna delen handlar om uppackning, kvalitet och montering.
Den andra delen kommer handla om en fly screen egentligen gör någon nytta alls, vilket jag själv är ganska skeptisk till, med tanke på hur mycket en liten plastbit egentligen kan påverka.
Man kan ju kanske ställa sig frågan, varför jag i sådant fall har skaffat den och det är i förhoppning om att den skall funka eftersom jag inte vill montera en stor vindruta på min hoj, men samtidigt så vill jag gärna bli av med lite av vinden jag får rakt i bröstet.
Man kan kanske säga att jag vill ha kakan och äta den ;).
Jag förstår att en ruta kan ta bort mer vind, men jag vill bara ha bort lite, och ändå ha känslan kvar av en ”öppen” hoj.
Så här kommer som skrivet ovan, den första delen.
Dart Fly Screen för Triumph America/Speedmaster tom årsmodell 2011
Pris: ca 1100 Kr
Beställd direkt från Darts Hemsida
Recension 1 - Uppackning och montering
Så kom mitt paket ca. en vecka efter beställning.
Allt var packat i en mycket gedigen förpackning, som gav en känsla av gedigen kvalitet.
Efter uppackningen så var även varje detalj av hög kvalitet.
Rutan var tjock med rundade kanter, skruvarna var torx, och fästena sannolikt laserskurna.
Fästena hade kanske något vassa kanter, men det är väl mer en tillverkningsprocess fråga än ett ”kvalitetsissue”.
Fästena är också anpassade efter den cykel som man beställt till så det behövdes ingen anpassning eller något hemma meck för att att montera utan bara att skruva på i redan befintliga hål i styrkronan.
Montering
För en person som har kännedom om vilket håll en normal bult vrides för fastsättning skulle jag uppskatta att hela processen med uppackning och montering tar ca 5-10 minuter
Det är en bult per fäste som monteras i kronan, och fyra skruvar som håller fast skärmen
Jag kommer att återkomma med den andra recensionen om en vecka eller två när jag kört lite.
Jag hoppas att mina erfarenheter skall bidraga till att du kan göra rätt val, ifall du funderar på en Fly Screen från Dart till din hoj.
Tack för att du läst!
// Janne