Ursprungligen postat av
Nina
En fråga som jag ibland funderar över, är om någon fler än jag lyckats hitta ”sin” modell av mc? Eller är någon i sitt ständiga sökande och inte tycks hitta rätt nån gång? Själv får jag nog lov att tillstå att jag hittade nog rätt ganska omgående, sökandet är slut och jag vet ungefär vilka hojar och modeller jag trivs bäst på.
Först och främst
Så måste de vara fula eller ha något på sig som gör att jag tycker det är gräsligt och fult. Det brukar sluta med att jag går och köper dem. Ibland har jag undrat om det handlar om ”Maka söker kaka”, att det är därför jag söker mig till dem. Ful hoj – vacker kvinna eller helt enkelt ful hoj – fulare kvinna…? Nä skämt åsido, ergonomiskt sitter jag bäst på dessa mc.
Sen är det tydligen så
Att de bör helst inte vara en i mängden och se ut som alla andra. Så vitt jag vet är jag den enda i hela Stockholm med en flagga fastsatt över hela bränsletanken på min Triumph Scrambler. Ser man den komma körandes så nog tusan är det jag. :)
Å andra sidan kan jag även smälta in i mängden genom att köpa en icke extra utrustad Street Triple R. Fullständigt snik, det enda jag kostat på den är en hugger då hela ryggtavlan blev full med skit efter en regnig hojrunda. Inte för att det hjälpte helt och hållet men lite i alla fall.
Så, har ni det lika trevligt som jag, springer och köper den fulaste hoj ni sett på marknaden och stormtrivs på den?
:flute: