Vind-fenomen och avhyvlad väg
Hej! Idag hade jag sett fram emot att med lugn körning komma igång lite efter vinter. Till saken hör väl också att jag knappt kört alls förra säsongen.
Jag vet att jag behöver jobba med att slappna av i armar och överkropp när det blåser och jag har blivit bättre på sånt. Men idag uppträdde ett fenomen på motorvägen E6an, att jag medan jag körde rakt fram sakta drev år sidan och jag behövde luta hojen för att komma rakt fram. Ok, blicken långt fram, slappna av, håll jämn gas. Men jag undrar om jag och min hoj har nåt mer som krånglar för oss? Jag är en lång och lätt person som kör en liten hoj, CB 250 från 1981. Kanske vi är ett extra känsligt vindfång?
Jag skulle ändå behöva lite tips och råd om avslappning och körställning.
Något senare på en lite mindre väg var det vägarbetsområde och flera kilometer av avhyvlad räfflad väg. I det läget blev det lite too much att hojen ormade sig fram och levde sitt get liv. Jag tröttnade faktiskt och körde åt sidan och parkerade. Då märkte jag att min puls var skyhög. Så jag bestämde mig för att verkligen pausa.
När jag fortsatte köra idag på kvällen, på väg hem, då var det ihållande regn, men trots dålig sikt och regnvatten som går att hälla ur stövlarna efter resan så var hemresan bra mycket mer behaglig än vinden och spårig räfflad vägbana på ditvägen. Väl hemma igen känns det som att detta med hojkörning är bäst när man kommer hem och får kliva av hojen.
Finns det hjälp att komma till rätta med detta?
Eva