Kawasaki Z500 -81 Cafe Racer nytt objekt??
Jag har ett nytt projekt i garaget !!
Nåja!
Nytt sedan i våras!
Jag stack iväg till Jönköping och införskaffade en Kawa till .denna gången med tanken att bygga om till Cafe Racer eftersom jag tänker sälja av min Honda CX till våren om jag kan finna rätt köpare.
Det går ju inte att tömma garaget helt på objekt men nu står jag med lite för många bågar är jag rädd!!
Jag har varit väldigt dålig på att skicka in bilder i mina trådar på det senaste så jag ska göra ett seriöst försök att bättra mig i denna tråden så den inte blir totalt ointressant att följa , hoppas någon hakar på helt enkelt:)
Jag har haft den ståendes i garaget orörd men började i helgen med att kolla gnista och då att den ger respons på batteriet , vilket den gjorde efter lite pillande!
Det var mycket ärg i tändhattar och stift så till en början fanns det ingen gnista på 2 av cylindrarna (Vänster sida)
men efter lite brutalt våld och test med en skruvmejsel i tändhatten så vet jag numera att det finns krut i den, vilket är en fröjd att se ..
Förgasarna är avplockade och där kommer nog att behövas en hel del Carbcleaner är jag rädd!
På min väg till förgasarna så fick jag gräva mig fram i musbon och spindelnästen som hade gjort vilken Halloween guru som helst avundsjuk så detta är utan tvekan ett äkta Barnfind med massor av jobb.
Bromsarna sitter så fast att det inte gick att släppa på dem alls när jag hämtade bågen, så den gav inte med sig utan en fight, det är vad jag kallar ett bra prutläge vid inköpet :cool:
Hoppas det finns intresse att se vad som ska ske med den under kommande månader av Svensk vinter!!