Suzuki Gladius eller Yamaha MT-07?
Hej,
Jag håller på att ta lappen och inväntar nu bara 24 april när uppkörningstiderna släpps, sedan blir det en ny hoj i present till mig själv.
Har långt till närmaste återförsäljare men skulle jag ta mig dit kan jag ändå bara provsitta. Att provköra hojarna går inte eftersom det inte finns några demohojar.
Har ringt runt och det verkar vara så överallt. Jag skulle ju aldrig köpa en bil utan att provköra så varför tror återförsäljarna att man gör det när det gäller hojar?
Hojarna som intresserar mig är 2014 Suzuki Gladius ABS och 2014 Yamaha MT-07 ABS.
Suzukin är den som jag gillar mest. Utseendet och att det är en V-twin. Fjädringen kan justeras (hårdhet) både fram och bak. Riktigt stort tillbehörsutbud. Nackdelen är serviceintervallarna som är varje 600 mil.
Yamahan är egentligen lite för futuristisk i sin design men det är något med den som jag gillar trots detta (motsägelse jag vet). Att det är 1000 mil mellan varje service är bra. Den har "bara" en parallel twin. Ingen stor sak men jag föredrar V-twin. Kan bara justera fjädringen bak (hårdhet).
Suzukin verkar vara en stabil hoj som håller bra och som man kan åka två på med trots att den är relativt liten. Läste om ett par som körde genom hela europa utan några problem trots att den var fullpackad med stora sidoväskor.
Yamahan är ju en ny modell så den finns det inte mycket information om förutom några recensioner men jag litar inte på recensioner och recensenter då reklampengar och annat alltid är med i bilden. Gäller inte bara Yamaha eller hojar utan allt som recenseras.
Hur som helst så verkar jag bli tvungen att köpa grisen i säcken eftersom jag inte kan provköra hojarna innan köpet.
Svårt detta.
Mvh
Icon77