Varning för Honda MC Center i Göteborg!
Hej,
Är ute efter en ny hoj och i dagsläget står det mellan en Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014.
Ringde till Honda MC Center i Göteborg eftersom jag hade några frågor. Personen jag pratade me var först trevlig när jag sa att jag funderar på att köpa mig en Honda CB650F 2014 men så fort jag nämnde att jag också var intresserad av en Yamaha MT-07 ändrades hans attityd och han började genast att snacka ner både hojen och Yamaha som märke.
När jag sa att jag inte vill höra på sådant skrattade han och sa att "sanningen måste vara svår att höra" och att "Honda är störst av en anledning". När jag frågar om han är på riktigt så svarar han osammanhängande att "han vet vad han pratar om eftersom han håller på och tävlar och sånt".
Blir stum eftersom jag aldrig har varit med om ett sådant bemötande eller beteende. Han säger då att han "inte har tid att snacka om Yamaha" trots att jag bara nämnt Yamaha i början av samtalet när jag berättade att jag även var intresserad av den hojen. Han försöker härnäst att sälja på mig en Honda NC750S eftersom den "trots sina 55 hk och 216 kg accelererar upp till 140 km/h snabbare än Yamahan."
När jag säger att jag vill prata med den ansvarige eftersom jag vill lägga fram ett klagomål säger han att han är det. Säger då att jag kommer avsluta samtalet och att jag kommer kontakta Honda MC Sverige. Han skrattar då och säger "lycka till med din Yamaha" och lägger på luren.
Ringde till Honda MC Sverige men det var stängt. Dock hade en medarbetare kopplat sin mobil så hon svarade. Jag berättade vad som hänt och hon sa då att Honda ser allvarligt på detta och att jag skulle ringa VD:n Robert på måndag. Fick hans direktnummer så på måndag kommer jag ringa och berätta hur det gick till.
Jag vill inte verka elak men personen på Honda MC Center i Göteborg måste gå på piller eller något annat för jag har aldrig varit med om en sådan attityd och ett sådant beteende. Skamligt.
Är fortfarande intresserad av Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014 men blir det en Honda köper jag den inte från butiken i Göteborg, det kan jag lova.