MC-skotern – gåvan till mänskligheten? Eller bara gissel och dekadens?
Pja, det är frågan det. Tycks röra upp en del känslor, i alla fall, de dära skotrarna. Ungefär som mopedister, eller trampjonnare med kamikaze-ambitioner. Någon börjar nu kanske skruva på sig eller rent av gäspa: Fucking ointressant. Skulle aldrig sätta mig på en sketen bögskoter. Vem bryr sig om moppefuckon, o s v? Fine for me. Jag äger själv en stor portion fördomar mot en rätt avsevärd mängd hojar och hojtyper. Dock ser jag helst inte att förutfattade meningar och rena idiotfördomar styr ALLA mina hojval. Personligen är det mig ganska likgiltigt om mc-folket undviker att hälsa på skoterister. Och vilka små lustiga tillmälen man önskar kalla skotern och skoteristen. Däremot tycker jag att det skulle vara sorgligt om man helt skippade ett, i min mening lika bra som kul, fordon bara för att det inte mäter in på ”mäta k*k-skalan” framför korvmojjen, eller att man är rädd att sumpa intjänad cred bland grannskapets fjortisar…
Så har du någon åsikt om mc-skotrar? Skit, eller bra skit..? Ointressant, eller rent av en gåva till mänskligheten? Tyck vad du vill…
PS Och så önskas alla ett riktigt gott nytt hojår, förstås...!