Tänk så beroende man är av internet, i alla fall jag i mitt arbete då jag skickar allt över e-posten. I går eftermiddag var det dags igen, internet la av och modemet blinkade hit och dit. Den var aktiv kanske max 30 sek, sen la den av. Jag gjorde allt jag kunde, stängde av rubb och stubb och startade om allt i tur och ordning men nix, inget funkade.
Hm.
Okej, då knipsar jag av plastpiggen på telefonkontakten, jag vet att den kan störa så fram med tången och av for plastpiggen i ett huj. Ingen förändring då heller. Vad tusan är det då för fel?? Jag provade att starta om allt en gång till men samma gamla visa med blinkande modem som jävlades. Routern funkar ju, den tycks inte jävlas så jag klev in i den och labbade med kanaler. Kan ju vara så att det är fler som har trådlöst internet i grannskapet och då kan de störa varann och har de flesta samma kanal så, ja då stör man varann.
Så jag bytte kanal men klockan sprang iväg för jag skulle in till sta'n med svärmor och gå på säsongsavslut med BMW-klubben. För att vara säkra på att få en P-plats åkte vi in i god tid. Direkt när jag svängt in på Tegnérgatan uppenbarade sig en gigantisk plats, vi kunde ju ha tagit skåpbilen. Vi hade resonerat att om vi tar den hittas inga platser och folk står ju som packade sillar, att hitta en tillräckligt stor P-plats kan ta tid och man missar tiden. Så vi tog hennes hundkoja eftersom min egen var utlånad så skulle vi hitta en plats. Nu kom en plats direkt så vi var verkligen ute i god tid. =)
När jag kom hem funkade internet igen, jag tänkte inte på det men min man satt och surfade som han brukar. Det slog mig att det varit nere så jag sa förvånat ”Va'? Funkar internet nu??” som en annan dum kråka. :rolleyes:
Får se hur länge detta fungerar nu, sist det spökade var för ca en månad sen.
I dag är det frost ute på morgonen och nästa vecka ska hundkojan in på polering och lackförsegling. Nu ska jag se om lacken blir bättre än när jag köpte bilen i maj. Jag tror nämligen att bilfirman lackförseglade bilen innan jag fick hämta den. =)
Jag ringde och frågade dom om detta och de hade polerat den. Jag frågade vilket medel de använt men fick veta att det får inga privatpersoner köpa.