Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Motorcyklar > Offroad

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-26, 01:25   #21
Topy
Medlem

Reg.datum: mar 2015
Bor: Helsingborg

Standard

Freewinden är tyvärr lite underskattad. Kanske för att den ser lite påklädd och landsväg aktig ut. Har haft 2 st dr650se och dr350 samt denna. Mer offroad i den än man kan tro. Klä av den och sätt på annat avgass. samt annan sadel ( tunga) så har du en potent och ganska lätt off road- Eller varför inte bygga om till Budget motard ( 3" bred fälg bak är väl knappast motard men avgörande mot en 2,5" , 19 " framhjul kan man leva med. Med ett lägre däck typ 100/80-19 ser det ok ut. Eller som sagt tidigare, Släng på enduro däck eller cross däck.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg img_1385.jpg (879.3 KB, 30 visningar)

Senast redigerad av Topy den 2015-03-26 klockan 01:28.
Topy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 17:27   #22
AT-gubben
Medlem

AT-gubbens avatar

Reg.datum: mar 2009
Bor: Vallentuna norr Stockholm
Hoj: Honda Africa Twin

Arrow

Min hustru är inne på sin andra Freewind och det är en Suzuki, jo jag har kollat, det står så på tank och i reg. papper.
Skämt åsido så är hon helt såld på Freewind. Nu kör hon inte så många mil per år så det finns andra intressen som har fyra ben och mumsar i sig gräs men dom milen hon kör så gläds hon varje mil. Jag är då naturligtvis husmekaniker och jag lovar det går inte åt många timmar per år för att hålla den i trim. Lättmekad, lättkörd (den hittar själv säger hustru) billig i drift alltså. Det är inte ett under av kraft och sladdglädje men klart användbar på dom flesta underlag och att brumma ett gäng mil per dag är inga problem. Men vill man ha en modernare hoj så är inte en Freewind valet med en cylinder och ett fåtal hästar. Transalp är klart mer användbar så där är du redan hemma Olle
AT-gubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 08:49   #23
Olle Å
Medlem

Reg.datum: sep 2009
Bor: Borgvik, Värmland
Hoj: Honda Transalp 98:a, Yamaha XT 125 83:a

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
Min hustru är inne på sin andra Freewind och det är en Suzuki, jo jag har kollat, det står så på tank och i reg. papper.
Skämt åsido så är hon helt såld på Freewind. Nu kör hon inte så många mil per år så det finns andra intressen som har fyra ben och mumsar i sig gräs men dom milen hon kör så gläds hon varje mil. Jag är då naturligtvis husmekaniker och jag lovar det går inte åt många timmar per år för att hålla den i trim. Lättmekad, lättkörd (den hittar själv säger hustru) billig i drift alltså. Det är inte ett under av kraft och sladdglädje men klart användbar på dom flesta underlag och att brumma ett gäng mil per dag är inga problem. Men vill man ha en modernare hoj så är inte en Freewind valet med en cylinder och ett fåtal hästar. Transalp är klart mer användbar så där är du redan hemma Olle
Håller med det ovanstående. Jag hade ju en Honda Dominator i många år och den uppförde sig på samma sätt. Provkörde en Freewind i December, men säljaren och jag kom tyvärr inte riktigt överens om priset. Den verkar påminna mycket om Dominatorn, en maskin som funkar till vad man vill ( med vissa fysiska begränsningar förstås).
Olle Å är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson