Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > MC-relaterat > Min hoj

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-25, 18:10   #1
Delerium
Medlem

Reg.datum: nov 2013
Bor: Göteborg
Hoj: H-D Fat Bob

Standard Harley-Davidson Fat Bob 2013

Lite bilder på min Fat Bob som jag köpte ny åt mig själv i 30 års present sommaren 2013. Enda årsmodellen med den större 103 kubiktums motorn som fortfarande har det äldre utseendet (enligt mitt tycke snyggare). Hade en Honda Hornet 900 innan och var förvisso nöjd med den med men gillade utseendet, ljudet och karaktären på denna och kände att jag ville prova på en HD. De flesta av mina kompisar kör sporthojar och jag var därmed inte så sugen på att köpa något som begränsade körningen för mycket.

Provkörde massa olika hojar innan jag slog till. Tyckte denna kändes enkel och smidig att köra för sin storlek och dessutom skrapar det inte i med en gång när man lägger den ner. Dubbla skivor fram vilket annars är relativt ovanligt på HD. Inget effektmonster men bra med bottenvrid.

Den är helt original bortsett från att jag har satt på rökfärgade blinkers, bättre flödande avgassystem och luftfilter samt låtit mappa hojen efter dessa. Detta gjorde en hel del både vad gäller effekt och vrid jämfört med original, klart märkbar skillnad. Avgassystemet jag har låter mer än original men det är främst en djupare och kraftigare ton, inte öronbedövande högt eller skärande som det ibland kan bli när man kör med raka rör.

På det stora hela är jag mycket nöjd och har hittills inte haft några större bekymmer. Kört drygt 1000 mil med den och den är fortfarande som ny.

Delerium är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 15:18   #2
swedan
Medlem

swedans avatar

Reg.datum: feb 2009
Bor: Småland
Hoj: XV1600

Standard

Snygg hoj!
Fat Bob är en av mina favoriter när det gäller HD.
Gammal 2015-02-26, 16:43   #3
Benny intruder
Medlem

Benny intruders avatar

Reg.datum: feb 2015
Bor: sthlm
Hoj: Customhoj helst

Standard

[QUOTE=Delerium;100090]Lite bilder på min Fat Bob som jag köpte ny åt mig själv i 30 års present sommaren 2013. Enda årsmodellen med den större 103 kubiktums motorn som fortfarande har det äldre utseendet (enligt mitt tycke snyggare). Hade en Honda Hornet 900 innan och var förvisso nöjd med den med men gillade utseendet, ljudet och karaktären på denna och kände att jag ville prova på en HD. De flesta av mina kompisar kör sporthojar och jag var därmed inte så sugen på att köpa något som begränsade körningen för mycket.

Provkörde massa olika hojar innan jag slog till. Tyckte denna kändes enkel och smidig att köra för sin storlek och dessutom skrapar det inte i med en gång när man lägger den ner. Dubbla skivor fram vilket annars är relativt ovanligt på HD. Inget effektmonster men bra med bottenvrid.

Den är helt original bortsett från att jag har satt på rökfärgade blinkers, bättre flödande avgassystem och luftfilter samt låtit mappa hojen efter dessa. Detta gjorde en hel del både vad gäller effekt och vrid jämfört med original, klart märkbar skillnad. Avgassystemet jag har låter mer än original men det är främst en djupare och kraftigare ton, inte öronbedövande högt eller skärande som det ibland kan bli när man kör med raka rör.

På det stora hela är jag mycket nöjd och har hittills inte haft några större bekymmer. Kört drygt 1000 mil med den och den är fortfarande som ny.

Kan inte just nåt om HD men den gillar jag stuket på..! Snygg.
Benny intruder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-26, 18:29   #4
Delerium
Medlem

Standard

Man tackar. Var faktiskt ute och tog en sväng nu i eftermiddags, svårt att hålla sig
Gammal 2015-02-26, 19:43   #5
Markus
Moderator

Markuss avatar

Reg.datum: jun 2012
Bor: Skåne, Dalby
Hoj: Harley Davidson Fat Bob

Standard

En otroligt snygg HD modell, brukar klämma lite extra på den när dom finns inne hos den lokala handlaren
Gammal 2015-02-26, 20:13   #6
Foosi
Medlem

Foosis avatar

Reg.datum: aug 2012
Bor: skogen
Hoj: Kawasaki ZZR1200

Standard

fin fat bob

akt garage:
Kawasaki ZZR 1200

tidigare hojar:

Yamaha XV1600 Wildstar
BMW R1150RT
Aprilia SL1000 Falco
Intruder 1400 *2
Kawasaki VN900 Classic
Honda CB600 Hornet
Suzuki 380

SMC medlem
SCRC Medlem

Foosi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-27, 09:09   #7
Delerium
Medlem

Standard

Tackar. De två nedersta bilderna är från i söndags (22 februari). Årets första tur. Blev en sväng till Marstrand. Lite småkallt fortfarande men det går mot bättre tider. Såg att de var ute och sopade bort grus från vägarna igår.
Gammal 2015-02-27, 13:58   #8
TheCrow
Medlem

TheCrows avatar

Reg.datum: mar 2013
Bor: Uppland
Hoj: Intruder M800 - Till Salu, Suzuki GSX650F

Standard

Skulle jag också skaffa om jag skulle köra HD, dock tycker jag inte om bakljuset direkt. Det ser ut som nått de hade över på hyllan när de designade den.
TheCrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-27, 14:20   #9
Delerium
Medlem

Standard

Ganska många som byter ut bakljuset men själv så gillar jag det som det är. På 2014 års modell ändrades bakskärmen och bakljuset samt en hel del andra smådetaljer rent utseendemässigt. Faller inte mig i smaken men man tycker olika.

Gammal 2015-02-27, 16:11   #10
RobbeS
Medlem

Reg.datum: mar 2010

Standard

Snygg hoj. Med en rejäl fairing skulle en sån funka fint för långtouring. Gärna fotplattor också.
RobbeS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Harley Davidson 750 -2014- Knarr Custom 18 2013-11-12 16:12
Harley-Davidson SC3 Adventure rolfmm Offroad 3 2013-07-15 12:31
Hur en Harley Davidson V-Rod tillverkas Mc-Bosse Custom 7 2010-09-06 11:12
Harley Davidson XR1200 till produktion! pewa Nyhetsarkiv 4 2007-07-20 17:21

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson