Hojen.nu - mc-forum

Hojen.nu - mc-forum (http://www.hojen.nu/forum/index.php)
-   Custom (http://www.hojen.nu/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4 (http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2119)

klaus 2009-02-20 06:17

Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

2 bifogad(e) fil(er)
Eftersom min motorcykel verkar väcka olika känslor så tänkte jag starta ny tråd här.
Ni kan kolla mitt fotoalbum eller www.bosshoss.se eller www.mountainbosshoss.com
Säg din ärliga mening vad du tycker om den:rolleyes: ,skulle du vilja ha en själv-vill du ha råd och info isåfall? Varför tycker du om den? Vad är det som retar,är det priset,storleken,motorn,attityden eller kanske ägaren?:D Skulle du vilja ha något annorlunda,kom gärna med ideer:) (bakskärmen inte klar än)

V8 5700cc 435hästar 570Nm 620kg körklar 360bakdäck 750.000kr

Nina 2009-02-20 06:44

Nja, den är inte lika kraftfull som min muskelbil, nu får du allt trimma lite till! ;)
Nej skämt åsido, tror nog bara att det sticker i ögonen på folk. Jag tycker den är fin, jäkla schysst lack Flickan lagt på. Men jag skulle inte vilja ha en själv, skulle inte våga köra en sån pjäs heller. =)

Mr.Peter 2009-02-20 13:03

Jodu en sån skulle jag inte tacka nej till,men men priset?

Den är fin som en tavla!!

Får nog stanna vid en dröm för min del!:)

Är fortfarande lite förvånad att en mc får väga mer än 400 kg?
Har liksom för mig när jag tog lastbilskort för några år sedan
att en mc fick väga högst 400 kg?

Det är kanske nån här som nyligen tagit mc kort och kan reda ut begreppen?

Grattis till en gooo hoj!!!

Molgan 2009-02-20 13:14

Skulle inte ha nåt emot att provköra, men känner inget sug efter att äga. Den klarar inte av det som jag uppskattar med hojkörning utan skulle bara fungera som en kul pryl i garaget.

Sen att folk blir uppretade, kan inte riktigt förstå det. Jag tycker det är kul att slänga käft med folk som har andra hojar än mig, tex kromkälkar, invalidmoppar, rullande fritidshus och plastraketer, men det betyder inte att jag skulle se ner på nån bara för att vi har olika smak. När man är ute och träffar folk så är det ju hojintresset i första hand som har betydelse och det skulle ju vara tråkigt om alla åkte runt på likadana hojar. Har däremot märkt att det kan vara ett känsligt ämne för vissa så jag försöker ta det lugnt med kommentarerna. :D

Mats Liifv 2009-02-20 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Molgan (Inlägg 16211)
Skulle inte ha nåt emot att provköra, men känner inget sug efter att äga. Den klarar inte av det som jag uppskattar med hojkörning utan skulle bara fungera som en kul pryl i garaget.

Precis samma läge för mig. Skulle vara kul att pröva för att kanske bli av med eventuella fördomar angående körbarhet etc. Skulle dock knappast funka till det jag vill ha mina hojar. Väldigt mycket pengar är det också. Ungefär tre gånger så mycket som mina tre hojar och bilen kostat tillsammans. Kul dock att det finns fordon och ägare som sticker ut i "mellanmjölkens land"! :)

Nina 2009-02-20 13:33

…fast jag tycker du ska byta bakdäck. Sån där bredd kan du ju inte åka runt med. ;)
Nä nu skojar jag igen. Stå på dig, Klaus, som Molgan skrev skulle det bli tråkigt om alla åkte runt på likadana hojar, vad ska man då prata om? Jag skulle inte våga provköra ens, jag har inte den ryggraden.

stefanistockholm 2009-02-20 13:53

Kan vi helt enkelt inte se det som att vi gått på samma tivoli och valt olika åkattraktioner.

Gert 2009-02-20 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av stefanistockholm (Inlägg 16214)
Kan vi helt enkelt inte se det som att vi gått på samma tivoli och valt olika åkattraktioner.

Du har många begåvade uttryck Stefan, om jag inte redan hade träffat dig skulle jag tro du hade skånska gener. ;)

Och jag skulle även kunna prova en sån och lägga till listan "Fräcka prylar som har testats" men jag är förtjust i mindre och mer lättkörda cyklar + att jag kan köra dubbelt så långt för min veckopeng som du. (men jag har kanske hälften så kul) ;)

klaus 2009-02-20 17:03

Tackar för trevliga kommentarer
För dom som vill provköra,så åker Hugo riket runt för just detta ändamål,det är bara och boka en provkörning på bosshoss.se Den är smidigare än ni tror trots sina mått,går att luta nästan 45 grader innan fotpinnarna tar i.
Finns begagnatmarknad,kolla tyska Europageneralagenten, och då hamnar priset till hälften ca, synd bara att kronan är så dålig nu.
Bakdäcket har jag av två anledningar,estetiken och greppet,gillar inte smala sulor och speciellt inte när det är så många hästar.
Fast jag gasar ju aldrig,glider bara :D

Nina 2009-02-20 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av klaus (Inlägg 16216)
Bakdäcket har jag av två anledningar,estetiken och greppet,gillar inte smala sulor och speciellt inte när det är så många hästar.

Jag bara skojade med dig, syftade på den andra tråden om ändring av dimensioner. ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson