handdator

Visa fullständig version : Lite frågor



vinylshop
2017-06-17, 00:15
Tjena alla här inne. Jag och grabben var och köpte lite roliga saker idag. Men nu kommer frågor. Den första bilden med en italjet 60cc cross. Var kan man hitta ny motor till den? Allt finns på den utan motor. Någon som vet var man kan hitta tillverkar plåten på en sådan maskin?

Fråga 2 är på moped choppern. Någon som vet vad det är för motor som sitter där idag? Ser ut som en röjsågsmotor. Kan inte hitta någon plåt eller annat för att ta reda på vem som tillverkat den.

Lägger även med bild på en motor jag fick med men vet inte tillverkare på den. Samma där vore kanon om det finns någonstans man kan se tillverkare.

All hjälp är välkommen

4380

4381

4382

pentti01
2017-06-17, 23:42
Motorn på Bild #3 bör vara en Loncin 110cc 4T. Har ni bestämt er för original motorer ? Annars finns ju en massa andra att välja bland. Lifan 2 och 4-takt är ju väldigt populära om man vill ha nytt. Dom håller bra om man sköter dom som man ska. Luftkylda Yamaha dt50-motorer är annars ett bra alternativ: enkla att "viktkompensera" ;)

vinylshop
2017-06-18, 11:32
Motorn på Bild #3 bör vara en Loncin 110cc 4T. Har ni bestämt er för original motorer ? Annars finns ju en massa andra att välja bland. Lifan 2 och 4-takt är ju väldigt populära om man vill ha nytt. Dom håller bra om man sköter dom som man ska. Luftkylda Yamaha dt50-motorer är annars ett bra alternativ: enkla att "viktkompensera" ;)

Inget är bestämt ännu. Italjet hade varit roligt att göra original men vi får se. Choppern blir nog vad det blir.

Ingen som har någon gammal motor liggande?

pentti01
2017-06-18, 20:18
Kika på alla dessa moped-grupper på Facebook, där kan du hitta allt möjligt. Annars finns ju nya till relativt bra priser : https://www.bikenet.se/produkt-kategori/motorer-lifan/
http://7007.shop.textalk.se/motorer/

vinylshop
2017-06-18, 22:02
Kanon tack för hjälpen ska kolla där.

Hittade lite info på förgasaren på italjet. Det är en Dellorto med nummer SHB 19.19 D

Nu ska jag bara ta reda på vilken motor som passar den.

vinylshop
2017-06-29, 22:05
Har äntligen hittat ett nr på motorn på den blåa.

030744723 men hur ska jag söka på den? google sök ger inget. Finns det någon här som kan hjälpa mig?