handdator

Visa fullständig version : Hjälp med MC kortet



admhilz
2017-06-16, 14:34
Hej allihopa!

Jag håller på att ta Mc kortet just nu och allt har gått bra förutom att jag kuggade två gånger på uppkörningen. Första uppkörningen gick bra det bra på banan och vi gick ut på vägen. Vi körde ut och in på en grusväg och skulle vända och då var det så mycket lösgrus att jag tippade med motorcykeln när jag krypkörde. Inget hände med motorcykeln förutom jag jag skrapade styr änderna som tur så har jag har kruschpuckar på den. Jag ältar mig själv på insidan i snart en vecka för hur dum jag var. Jag är även så tacksam att jag inte blev godkänd för jag fick så många bra tips och information av körkortsprövaren. Andra uppkörningen var jag inte fokuserad och hade bara sovit 3 timmar på natten. Jag behöver eran hjälp och tips angående saker som jag behöver förbättra när jag är ute på hojen. Om ni undrar vad jag har för hoj så är det en XJ6 NA.

Körtekning på grusvägar?
Placering i små gursvägar?
Körtekning på väghål på grusvägar? Bromsa innan och lättsits under eller köra snabbare?
Kurvtagning på landväg? kurvtagning och grusväg?
Körtekning på trafikhinder/vägbulor och hål i stadstrafiken?


Är så tacksam för alla tips

MEHall
2017-06-16, 16:44
Grundförutsättningen för att bli godkänd är att visa uppkörningsmannen att du kan hantera alla situationer och visa vad du går för, utan att bryta någon väsentlig trafikregel. Åtminstone har jag uppfattat det så. ;) :rolleyes:

Så var utvilad, det är viktigt. ;) :cool:






:cool:

admhilz
2017-06-17, 02:37
Ja precis! Grejen är att jag har inte brutit mot någon trafikregel däremot är det manövreringen som jag inte blev godkänd i. Just eftersom jag måste visa att jag kan hantera motorcykeln på ett säkert sätt. Som otur så råkade jag tappa motorcykeln men jag insåg att jag måste bli bättre på vissa saker och de har jag kortfattat i punkterna ovan.